AUDIO Jurnalul Economic RFI – HotNews.ro: Ministrul grec de Finante: Nu am discutat cu FMI si BCE despre un faliment controlat al Greciei. INS: Rata somajului a scazut la 7,2% in cel de-al doilea trimestru
Asculta Jurnalul Economic Radio France Internationale – HotNews.ro
Descarca fisierul audio in format MP3
Comisia Europeana a aprobat finantarile pentru constructia tronsoanelor de autostrada Nadlac-Arad si Orastie-Sibiu
Comisia Europeana a emis deciziile prin care sunt aprobate finantarile pentru constructia autostrazilor Nadlac-Arad si Orastie-Sibiu, de pe Coridorul IV pan-european, a anuntat Ministerul Transporturilor. Contributia din fonduri europene nerambursabile pentru cele doua obiective este de 724 de milioane de euro pentru perioada 2011- 2013. „Aceste decizii ale Comisiei Europene constituie o veste extraordinara pentru Romania, pentru ca ne permit sa incepem decontarea din bani europeni nerambursabili a lucrarilor pentru constructia autostrazilor de pe Coridorul IV”, a declarat ministrul Anca Boagiu. Ambele autostrazi ar urma sa fie gata in anul 2013.
INS: Rata somajului a scazut la 7,2% in cel de-al doilea trimestru
Rata somajului a scazut la 7,2% in cel de-al doilea trimestru al anului, de la 7,6% in primele trei luni ale lui 2011, potrivit datelor Institutului National de Statistica. Somajul a crescut insa comparativ cu trimestrul corespunzator al anului trecut, cand se situa la 6,8%. Cei mai multi someri – 21,8% – sunt in randul tinerilor cu varste cuprinse intre 15 si 24 de ani. In plus, gradul de ocupare este mai mare pentru barbati (65,1% fata de 52,5% pentru femei) si pentru persoanele rezidente in mediul rural (59,1% fata de 58,6% in mediul urban).
Ministrul grec de Finante: Nu am discutat cu FMI si BCE despre un faliment controlat al Greciei
Ministrul grec al Finantelor a respins stirile aparute luni in care se arata ca ar fi discutat cu seful FMI, Christine Lagarde, si cel al Bancii Centrale Europene, Jean-Claude Trichet, despre o eventuala intrare ordonata in incapacitate de plata a Greciei. „Am ajuns intr-un moment in care exista rapoarte despre ceea ce s-a spus intr-o intalnire cu usile inchise, la care au participat doar doamna Lagarde, domnul Trichet si cu mine”, spune oficialul elen. „Ceea ce este absolut sigur este ca nu a fost si nici nu ar fi putut fi o discutie despre asa-numitul scenariu de faliment controlat”, mai arata el. Surse apropiate G20 declarasera sambata ca oficialii europeni ar pregati un plan amplu de restaurare a increderii in moneda unica europeana, care implica o masiva recapitalizare a bancilor, majorarea resurselor Fondului european de stabilitate financiara pana la 2.000 de miliarde de euro si un posibil faliment controlat al Greciei.
Comisia Europeana deschide o ancheta pentru a analiza daca exista un cartel pe piata platilor electronice
Comisia Europeana a deschis o ancheta in incercarea de a stabili daca exista un cartel pe piata platilor electronice, care ar putea afecta concurenta. CE spune ca a deschis ancheta dupa ce a primit o plangere, insa nu a precizat de la cine a venit aceasta. Consiliul European de Plati este format dintr-o serie de banci si coordoneaza procesul de standardizare a platilor electronice. Comisarul European pentru Concurenta, Joaquín Almunia, spune ca procesul de standardizare este foarte necesar fiindca promoveaza interoperabilitatea, insa adauga ca accesul unor companii nu trebuie restrictionat. Deutsche Bank, Citigroup, BNP Paribas sau Intesa Sanpaolo sunt cateva dintre bancile care fac parte din Consiliul European de Plati.
Un automobil produs acum 127 de ani a fost scos la licitatie pentru peste doua milioane dolari
Un automobil Dion Bouton produs in 1884 a fost scos la licitatie, fiind de asteptat ca acesta sa fie vandut pentru o suma cuprinsa intre 2 si 2,5 milioane de dolari. Masina este una cu aburi, poate atinge 60 km/h si este considerata cel mai vechi automobil functional din lume. Automobilul De Dion Bouton a fost produs in 1884. Masina prinde maximum 60 km/h, viteza uluitoare pentru acele vremuri, insa autonomia este foarte redusa, circa 30 km, tipica automobilelor cu aburi. Automobilul are mai multe lucruri in comun cu locomotivele decat cu masinile moderne, insa este foarte posibil ca un colectionar bogat sa considere ca ea merita pretul piperat. Daca si-a gasit sau nu cumparator vom afla pe 7 octombrie.