Mutare spectaculoasă în lumea modei. Se naște un nou gigant italian al luxului, după o infuzie de 1,5 miliarde de euro

Compania de modă specializată în articole de lux Prada SpA, cu sediul la Milano, înregistrează progrese în tentativa de achiziţionare a casei italiene de modă Versace, deţinută de compania americană Capri Holdings, după ce a acceptat preţul de aproape 1,5 miliarde de euro (1,6 miliarde de dolari), au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Prada şi Capri ar putea finaliza tranzacţia luna aceasta. Negocierile progresează, după ce nu s-au identificat riscuri în raportul iniţial de evaluare. Calendarul şi evaluarea tranzacţiei s-ar putea modifica şi nu există garanţii că se va ajunge la un acord, susţin sursele Bloomberg, potrivit Agerpres.
Capri, care a achiziţionat Versace în 2018, pentru aproximativ 1,8 miliarde de euro, nu au răspuns imediat solicitărilor de a comenta informaţia, în timp ce reprezentanţii Prada nu au dorit să facă comentarii.
Luni, acţiunile Prada au urcat cu 4,1% la Bursa din Hong Kong. Capitalizarea sa bursieră se situează la aproximativ 175 miliarde de dolari Hong Kong (22,5 miliarde de dolari SUA), iar cea rivalei LVMH (Moët Hennessy – Louis Vuitton) la 347,5 miliarde de euro (362 miliarde de dolari).
Noul gigant, „răspunsul Italiei la conglomeratele de lux din Franţa”
O potenţială achiziţie a casei de modă înfiinţată de Gianni Versace în 1978 ar permite Prada să creeze un jucător italian mai mare, care va concura mai bine cu grupurile globale de lux, cum ar fi LVMH şi Kering SA (care deține branduri precum Yves Saint Laurent, Gucci, Balenciaga).
„Prada este bine poziţionată pentru a stimula potenţialul pe termen lung al mărcii Versace, deschizând potenţial calea pentru ca grupul să devină răspunsul Italiei la conglomeratele de lux din Franţa”, a apreciat analistul Susy Tibaldi de la UBS AG.
În trimestrul trei al actualului an fiscal veniturile Versace s-au situat la 193 milioane de dolari, un declin anual de 15%, în timp ce pierderile operaţionale au ajuns la 21 milioane de dolari, de la 14 milioane de dolari în urmă cu un an.
Conglomeratul francez de lux LVMH deţine o serie de mărci italiene, inclusiv Fendi şi Loro Piana, şi recent a achiziţionat o participaţie în compania care controlează Moncler SpA.
Fondul L Catterton susţinut de LVMH a avut un rol central în tranzacţia cu producătorul de încălţăminte Tod SpA private, în timp ce Kering SA deţine Gucci şi Bottega Veneta.
Prada a fost unul din câştigători, pe fondul reducerii cererii pentru articole de lux pe plan global. Vânzările sale au crescut în trimestrul trei din 2024, pe fondul succesului mărcii Miu Miu.