Sari direct la conținut

Peste 300 de magazine Mega Image controlate de Protecția Consumatorilor. Amenzi de 5,5 milioane de lei și zeci de spații închise

HotNews.ro
Mega Image, sanctionata de ANPC, Foto: ANPC - Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor
Mega Image, sanctionata de ANPC, Foto: ANPC - Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a verificat, în ultima săptămână, 305 din cele peste 800 de magazine Mega Image din țară, anunțând că în urma neregulilor constatate a dat amenzi de aproximativ 5,5 milioane lei. De asemenea, 32 de magazine au fost închise temporar.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a anunțat joi că verificările la magazinele Mega Image au avut loc în perioada 7-19 octombrie, fiind parte din seria de controale făcute de-a lungul anului la lanţurile de magazine Lidl – unde au fost controlate 265 de magazine din peste 300 – şi Penny – cu 256 de magazine verificate, din 306 existente în România.

Sancțiunile aplicate de ANPC în urma controalelor la magazinele Mega Image

În urma neregulilor constatate, ANPC a decis următoarele sancţiuni:

  • amenzi în cuantum de circa 5,5 milioane lei
  • oprirea definitivă de la comercializare a unor produse alimentare neconforme în valoare de aproximativ 170.000 lei
  • oprirea temporară de la comercializare pentru produse alimentare în valoare de 175.000 lei
  • propunerea închiderii temporare a unităţii pe o perioadă de cel mult 6 luni pentru 12 magazine
  • propunerea închiderii temporare a unităţii pe o perioadă cuprinsă între 6 şi 12 luni pentru 20 locaţii.

„Impactul social în viaţa consumatorilor, pe care îl are fiecare dintre marile lanţuri de magazine, ţine, bineînţeles, de dimensiunea reţelei acestora. Pentru a putea stabili dacă ne confruntăm sau nu cu o practică generalizată, am hotărât să verificăm cel puţin două treimi dintre punctele de lucru la nivelul fiecărui operator economic.

Nu înţeleg ce înseamnă obişnuit sau neobişnuit, atunci când se face referire la numărul acţiunilor de control.

Deja două dintre lanţurile comerciale verificate se arată a fi mai tare vătămate de numărul acţiunilor decât de abaterile depistate. Nu există nicio restricţie legală legată de numărul controalelor.

Mai mult, au fost verificate şi depozitele acestor operatori economici unde, de asemenea, au fost depistate nereguli. Am prefera ca cei sancţionaţi să înţeleagă să pună produse de calitate la dispoziţia consumatorilor, în locul celor neconforme, plecând de la legumele şi fructele comercializate, până la produsele congelate cu prea multă gheaţă, comercializate la preţ de produs normal”, susține preşedintele ANPC, Horia Constantinescu.

Ce probleme au fost descoperite în magazinele Mega Image

Printre cele mai importante probleme constatate de comisarii ANPC se numără:

  • comercializarea de legume şi fructe alterate
  • comercializarea unor produse alimentare alterate
  • utilizarea unor vitrine sau lăzi frigorifice neigienizate sau deteriorate, cu rugină
  • insecte moarte, vopsea exfoliată, acumulări de apă şi reziduuri, praf şi grăsime sau cu strat gros de gheaţă, cu chedere neigienizate cu strat evident de impurităţi
  • praf şi resturi alimentare sau rupte şi lipite cu bandă adezivă
  • comercializarea unor produse cu data durabilităţii minimală depăşită
  • comercializarea unor produse cosmetice fără a avea înscris pe etichete informaţiile obligatorii, conform legii, inclusiv traducerea acesteia în limba română
  • comercializarea unor produse alimentare congelate cu acumulare de gheaţă în interiorul ambalajului sau pe suprafaţă, lipsa de pe etichetele de produs a informării asupra alergenilor, nerespectarea, prezenţa fenomenului de mucegăire pe suprafaţa lădiţelor din plastic în care erau depozitate produse alimentare preambalate, aflate în camera de frig, lipsa afişării preţurilor unor produse
  • comercializarea unor produse cu ambalaj deteriorat
  • expunerea la comercializare a unor produse din gama carne fără eticheta cu data deschiderii pentru a se putea stabili conformitatea produsului, utilizarea, în zona gastro, a ustensilelor de bucătărie neprofesionale şi a bureţilor de sârmă
  • existenţa pavimentului deteriorat şi cu acumulare de impurităţi, cu resturi de ambalaje, etichete, praf, zone cu mucegai
  • nerespectarea condiţiilor de temperatură pentru păstrarea produselor alimentare indicate de producător, depozitarea produselor direct pe paviment.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro