Eurodeputatul Victor Negrescu a lansat o tabletă educațională adaptată învăţământului digital românesc
Europarlamentarul român Victor Negrescu a anunțat, marți, că a lansat o tabletă care conține aplicații și materiale educaționale adaptate învăţământului digital românesc. Negrescu susține că dispozitivele mobile vor fi distribuite gratuit către copiii din zonele cele mai defavorizate.
Europarlamentarul român susține că tableta conține aplicații și materiale educaționale adaptate învăţământului digital, iar inițiatorii proiectului își propun distribuirea gratuită, prin intermediul instituțiilor de învățământ, a câtorva sute de tablete educaționale către copii din zonele cele mai defavorizate.
De asemenea, programul prevede organizarea de cursuri și formări specializate pentru elevi și profesori, oferirea de ghiduri de utilizare și dezvoltarea de inițiative destinate creșterii calității procesului educațional.
„Am creat, împreună cu o echipă diversă de oameni care doresc să sprijine educația românească în această perioadă dificilă, o tabletă românească, integrând soluții informatice existente, în așa fel încât tableta să devină un instrument educațional, ușor de folosit de către copii și de către cadrele didactice”, a declarat Victor Negrescu- europarlamentar PSD, în conferința de lansare a proiectului care s-a desfășurat online.
Potrivit acestuia tableta este adaptată nevoilor educaționale, oferă acces la aproximativ 100 de aplicații și site-uri educaționale, are un sistem de control la distanță, conține instrumente de control parental și este supravegheată pentru a se asigura folosirea sa exclusivă în scopuri educaționale de către elevi și școli.
Eurodeputatul a precizat că, deși școala s-a mutat în mediul online, un număr mare de copii suferă din cauza lipsei de dispozitive pentru educația digitală și de acces la internet: „Avem cifrele Ministerului Educației, care subliniază că există 250.000 de copii fără acces la dispozitive conectate la internet. Avem însă și un studiu IRES, care arată că aproximativ 900.000 de copii au posibilități limitate ori inexistente de a folosi astfel de dispozitive sau o conexiune permanentă. Este clar că în România există mari carențe în ce privește accesul la educație, și mai ales accesul la educație digitală”, a afirmat europarlamentarul român.