Una dintre cele mai bine plasate companii în cursa chatboților AI și-a dublat valoarea în mai puțin de un an
Unul dintre principalii concurenți ai OpenAI și Google a obținut o nouă rundă de finanțare care duce valoarea companiei la 18 miliarde dolari. Perplexity AI Inc a tot crescut, a lansat și un browser AI și a pus bazele unui parteneriat de proporții în India. Compania era evaluată la 9 miliarde dolari în decembrie anul trecut.
Perplexity AI era evaluată la 14 miliarde dolari acum câteva luni, dar după cea mai recentă rundă de finanțare a ajuns la 18 miliarde dolari, scrie Financial Times, citată de AI Invest.
Perplexity este un nume de referință în rândul aplicațiilor AI. Produsul său principal este un „motor de căutare augmentat” (enhanced search engine), numit și „motor de răspuns” (answer engine). În loc să ofere o listă de linkuri, motorul de răspuns folosește modele de limbaj bazate pe inteligență artificială pentru a analiza întrebările formulate în limbaj natural și pentru a oferi răspunsuri personalizate, îmbogățite cu linkuri către sursele utilizate. În aplicația de mobil, chatbot-ul poate răspunde și în română.
Perplexity AI s-a înființat în 2022, iar motorul de căutare a fost lansat la finalul acelui an. Compania are sediul în San Francisco, iar la final de 2024 era evaluată la 9 miliarde dolari.
Creșterea valorii companiei coincide cu un parteneriat strategic semnat cu Bharti Airtel, al doilea cel mai mare operator telecom din India. Ca parte a colaborări, Airtel oferă un abonament gratuit timp de 12 luni la Perplexity Pro tuturor celor 390 de milioane de utilizatori ai serviciilor mobile.
CEO-ul Perplexity critica recent dilema Google privind inteligența artificială: „Trebuie să aleagă o direcție și să sufere”, spunea Aravind Srinivas, citat de Business Insider. El spunea că modelul de afaceri al Google este incompatibil cu ascensiunea agenților AI și adăuga faptul că gigantul tech este constrâns în acțiunile sale de nevoia de a-și proteja veniturile din publicitate.
Business-ul de bază al Google se bazează pe afișarea de reclame și pe taxarea advertiserilor, atunci când utilizatorii dau click. Însă agenții AI integrați în browsere pot naviga, compara și chiar lua decizii în locul utilizatorilor. Asta înseamnă mai puține vizualizări din reclame și mai puține click-uri de vândut, spunea șeful Perplexity AI.
Sursa foto: Dreamstime.com