Honda a anunțat un plan de 40 miliarde de dolari care să o ducă la o producție anuală de două milioane de mașini electrice în 2030
Honda, companie care vinde 4,5 milioane de mașini pe an, a anunțat un plan de electrificare în valoare de 40 miliarde dolari, scopul fiind de a lansa până la finalul acestui deceniu 30 de modele electrice, de la mașini foarte mici, până la SUV-uri mari.
Honda nu stă prea bine la capitolul mașini full-electrice, acestea reprezentând doar 1% din vânzările sale din 2021. Compania este însă foarte cunoscută pentru hibridele sale.
Honda a spus anul trecut că din 2040 vrea să producă doar mașini electrice.
Planul de acum include parteneriate cu Sony (din 2025) și mai ales cu General Motors (din 2027), parteneriate care să ajute compania să dezvolte noile modele full-electrice.
Honda vrea să lanseze un model electric de foarte mici dimensiuni care să se vândă în Japonia din 2024, la un preț de 8.000 de dolari, iar pentru SUA există în plan două modele electrice de clasă medie, respectiv mare, care să coste în jurul a 30.000 de dolari. Compania japoneză vrea să lanseze și două mașini sport full-electrice.
Scopul este ca în 2030 Honda să aibă o capacitate de producție de două milioane de mașini electrice, iar niponii mizează pe dezvoltarea de baterii solid state, care reprezintă un „sfânt Graal” al industriei auto, dar sunt greu de produs, costurile fiind mari, iar problemele tehnice fiind numeroase.
Honda vrea să ajungă să dezvolte și propria arhitectură pentru mașini electrice.
Honda stă bine la capitolul hibride, vânzările totale fiind de peste 3 milioane, dintre care jumătate de milion în 2021.
Întregul plan de investiții în cercetare – dezvoltare totalizează 64 miliarde dolari, în afară de electrificare fiind vizate domenii precum roboții și mașinile autonome.
Surse: Automotive News, TechCrunch