Reactia agentiei de publicitate care a produs campania #seatbeltb00bing, amendata de CNCD din cauza "continutului misogin": Purtatul centurii de siguranta nu ar trebui sa ofenseze pe nimeni
„Tinerii soferi romani (dintre care 53% sunt implicati in accidente rutiere) considera purtatul centurii de siguranta ca fiind pentru <>, ceva <> pentru ca <>. O cauza importanta necesita o abordare curajoasa”, arata agentia de publicitate Publicis, autoarea campaniei #seatbeltb00bing, ca reactie la amenda data de Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD).
Reamintim ca Automobil Clubul Roman (ACR) a fost sanctionat joi de Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii pentru o campanie premiata international, #seatbeltb00bing, menita sa incurajeze purtarea centurii de siguranta. Potrivit unui comunicat al Coalitiei pentru Egalitate de Gen, CNCD a amendat ACR cu amenda contraventionala de 2.000 de lei, dupa ce aceasta organizatie a semnalat ca mesajele si imaginile incluse in campanie „lezeaza dreptul la demnitatea personala a femeilor din cauza continutului misogin al acestora”.
„Intr-o tara in care toata lumea ignora centurile de siguranta, am incetat sa ne adresam tuturor si ne-am concentrat direct pe jumatate din target – cea mai receptiva jumatate la mesajele de responsabilizare sociala – femeile. Astfel, am creat #seatbeltb00bing – hashtag-ul care incurajeaza soferitele sa isi faca selfie-uri in timp ce poarta centura de siguranta si sa le posteze pe social media, cu scopul de a amplifica mesajul si de a transforma centurile de siguranta intr-un trend si intr-un accesoriu <>”, mai arata Publicis.
Decizia CNCD vine la o luna dupa ce Automobil Clubul Roman, pentru campania #seatbeltb00bing, a primit Premiul I pentru Siguranta Rutiera, la categoria inovatie, in cadrul unei gale a Federatiei Internationale a Automobilului (FIA), desfasurata la Tunis.
Coalitia pentru Egalitate de Gen a sesizat modul in care a fost prezentata campania pe site-ul ACR, pagina de Facebook si prin clipul de promovare a campaniei, care fac o trecere in revista a tipurilor de bust feminin, corelandu-le cu fructe sau legume, in functie de forma sau marime si incurajandu-le pe femei sa se fotografieze purtand centura, pentru a contribui la „sensibilizarea” barbatilor.