Sari direct la conținut

VIDEO Tesla va produce cel târziu în decembrie mașini la uzina din Berlin. De ce prima fabrică europeană a companiei lui Elon Musk este atât de controversată

HotNews.ro
Fabrica Tesla din Germania, Foto: Mariohagen, Dreamstime.com
Fabrica Tesla din Germania, Foto: Mariohagen, Dreamstime.com

Elon Musk ar vrea ca cel târziu în decembrie să iasă de pe liniile de asamblare de lângă Berlin primele mașini produse la ”giga-fabrica” germană unde sâmbătă a fost organizat un mare festival la care au participat 9.000 de oameni. Lucrările au început acum doi ani la uzina de la Grünheide, dar proiectul este controversat și au apărut multe amânări, fie pentru că Tesla nu a găsit suficienți oameni calificați, dar și fiindcă nu are autorizațiile de mediu.

Musk a vorbit în ultimul an de mai multe ori despre prima fabrică europeană a companiei, cea care este aproape gata lângă Berlin, o fabrică ce ar trebui în maxim 2-3 ani să poată produce 500.000 de mașini/an.

Musk a vizitat uzina la un mare festival organizat de Tesla în acest week-end și a promis că producția va începe în noiembrie sau decembrie. Vor fi cifre mici la început și va fi lung drumul până la 5-10.000 de mașini/ săptămână. Nu este însă sigur că acest lucru s-ar putea face, totul fiind legat de istoria complicată a acestei uzine.

Tesla a început construcția uzinei în 2019 fără a avea o autorizație de construcție, ci a beneficiat de o procedură excepțională și foarte controversată, având numai o autorizație provizorie. Deși lucrările sunt aproape total finalizate, autoritățile regiunii Brandenburg nu au acordat Tesla autorizația definitivă de construcție pentru că încă se evaluează impactul pe care uzina îl are asupra mediului.

Modul în care Tesla a primit o autorizație provizorie în condiții excepționale a înfuriat multă lume, cei mai radicali fiind activiștii de mediu care spun că rezervele de apă și biodiversitatea regiunii vor avea de suferit din cauza acestei mega-uzine. În plus, mulți spun că infrastructura regiunii nu este pregătită pentru o uzină așa de mare care va pune presiune pe drumurile din zonă.

Îngrijorările nu sunt nefondate, mai ales că Tesla a depus documentația pentru a putea construi și o uriașă fabrică de baterii pentru mașinile electrice, fabrică ce va fi situată lângă uzina auto, ar trebui să producă de la final de 2022 și va fi nevoie de o investiție deloc mică: 5 miliarde euro.

În ultima lună au căpătat și mai multă forță manifestațiile care vor să întârzie și mai mult proiectul uzinei auto, iar pentru asta s-au mobilizat și asociațiile de mediu. Pentru puțin timp, în 2020, Tesla a fost forțată în justiție să oprească șantierul de la Berlin, fiindcă punea în pericol câteva specii protejate.

Până pe 14 octombrie este deschisă o consultare publică, ca parte a procedurii de obținere a autorizației definitive.

Au fost multe voci care au spus că este greșit ca în calea Tesla să fie puse atât de multe piedici, în condițiile în care deschiderea unei uzine atât de mari în Germania este o raritate.

Surse: AFP, Automotive News

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro