Europenii și mașinile noi – Unde au fost cele mai mari creșteri și cine au fost campionii scăderilor
Piața mașinilor noi din UE a scăzut în iulie și august, dar datorită unei primăveri foarte bune este pe plus la 11 luni, arată datele organizației ACEA. În doar două țări piața a scăzut în primele opt luni, iar în câteva avansul a fost de zeci de procente. În articol puteți citi și despre mărcile care au mers bine și despre cele care au involuat.
La opt luni înmatriculările în UE au crescut cu 11%, iar cel mai mult a crescut piața din Grecia (+42%) și cea din Croația (+37%), în timp ce piața italiană a urcat cu 31%. Doar două piețe au scăzut – Olanda și Belgia – ambele cu -3%.
În România piața a urcat cu 7%, în Bulgaria cu 16%, iar în Ungaria, cu 8%.
Piața din Regatul Unit a urcat cu 20%, iar cea din Norvegia, cu 39%.
La nivelul UE cota de piață a grupului Volkswagen este de 26,5%, iar Stellantis este la 22,3% și Renault Group a scăzut la 9,9%.
În clasamentul pe mărci, Volkswagen are 11,8% din piață, Peugeot are 6,8%, Renault are 6,2%, Toyota are 6,1%, iar BMW și Skoda au fiecare 5,5% din piață. Dacia are 3,6% din piață, cu 0,2% mai puțin decât acum un an, iar numărul de mașini înmatriculate a fost de 248.000.
La mai puțin de un sfert dintre mărcile din piață au fost scăderi între ianuarie și august, cele mai mari fiind la Mitsubishi (-33%), Alfa Romeo (-15%) și Honda (-13%). La Renault scăderea a fost de 10%, astfel că s-a diminuat și cota de piață, de la 7,6%, la 7,2%.
La Jeep și Chrysler creșterea a fost mai mare de 30%, iar la alte câteva mărci avansul a fost mai mare de 25%: Kia, Hyundai și Toyota.