Sari direct la conținut

VIDEO Tronsonul din Autostrada de Centură a Capitalei unde lucrează Umbrărescu. Cum arată acum / A început lucrul la cea mai spectaculoasă componentă, un viaduct care traversează un lac

HotNews.ro
VIDEO Tronsonul din Autostrada de Centură a Capitalei unde lucrează Umbrărescu. Cum arată acum / A început lucrul la cea mai spectaculoasă componentă, un viaduct care traversează un lac
Autostrada A0, Lotul 4 Nord construit de UMB / Sursă: Captura YouTube

Pe tronsonul de nord din actuala autostradă de centură A0 a Capitalei sunt în lucru în prezent trei loturi. Pe cel mai scurt dintre ele constructorul este firma românească UMB, deținută de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, care a finalizat înainte de termen și singurul segment complet din A0 Nord dat în trafic până acum.

UMB lucrează în prezent pe Lotul 4, cel dintre Cernica și A2. Este vorba de un tronson de doar 4,47 km distanță, fără noduri rutiere la capetele sale, dar care este totuși dificil de realizat pentru că presupune trei poduri, dintre care un viaduct lung de 1,3 km peste lacul Cernica.

UMB lucrează la un pasaj prin care autostrada va supratraversa calea ferată CF 801 și un alt pasaj prin care DJ301 va supratraversa autostrada.

Cea mai grea și spectaculoasă lucrare însă va fi un viaduct de aproape 1,3 km, prin care autostrada va traversa lacul Cernica. Pentru această parte din lucrare UMB a primit autorizația de construire completă în primăvară.

A început lucrul la viaductul peste lacul Cernica

Într-o filmare recentă realizată cu drona se vede cum șantierul la viaductul de peste lacul Cernica a avansat, iar traseul autostrăzii a prins contur. Muncitorii au folosit umplutură în zona lacului pe unde vor construi viaductul, urmând ca la finalul lucrărilor aceasta să fie scoasă din zona lacului.

Totodată, constructorul este mobilizat și la pasajul autostrăzii peste calea ferată, precum și lucrări în zona DJ 301, unde s-au și depozitat o bună parte din grinzile ce vor fi folosite la viaductul de peste lacul Cernica.

Tronsonul 4 din A0 Nord se va conecta, atunci când va fi gata, direct la capătul Lotului 1 din A0 Sud, tronson care a fost deschis circulației în luna iulie.

În partea de Nord, Lotul 4 se va conecta la Lotul 3, aflat în construcție de către chinezii de la CCECC și unde recent s-a deschis o bretea care să facă legătura cu Lotul 2, finalizat de UMB anul trecut.

Din cele patru loturi de pe A0 Nord, doar Lotul 2 a fost finalizat (construit de UMB, inaugurat parțial în 2023 și deschis complet traficului în decembrie 2024 printr-o conexiune cu DN2). Lotul 1 este construit în prezent de italienii de la Impresa Pizzaroti, Lotul 3 de către chinezii de la CCECC, iar Lotul 4 de către UMB.

A0 Nord Lot 4

  • Lungime: 4,47 km
  • Valoare: 312 milioane lei
  • Constructor: UMB
  • Contract semnat: 31.08.2020 (termen: 12 luni proiectare, 18 luni execuție)
  • Ordin de începere: 20.04.2023 (autorizațiile de construire au fost eliberate parțial, mai târziu, ultima venind în aprilie)
  • Termen contractual de finalizare: T4 2025
  • Stadiu (decembrie 2024): 26%
INTERVIURILE HotNews.ro