Sari direct la conținut

Salonul auto care se ținea la Frankfurt se mută la Munchen. Mulți dintre marii constructori vor lipsi și o bună parte dintre activități vor fi online

HotNews.ro
Cladire in complexul expozitional Munchen, Foto: Tomnex, Dreamstime.com
Cladire in complexul expozitional Munchen, Foto: Tomnex, Dreamstime.com

​În anii impari se ținea în fiecare toamnă salonul auto de la Frankfurt unde mărcile germane aveau standuri uriașe. Și înainte de pandemie mai multe mărci au ales să nu participe, din motive legate de costuri, dar pandemia a schimbat mult lucrurile. Salonul se va ține anul acesta la Munchen, în septembrie, și multe dintre mărci nu vor avea prezență fizică. De bază vor fi evenimentele online.

Salonul se va ține între 7 și 12 septembrie și vor lua parte companii precum Volkswagen Group, BMW, Daimler, Ford, Hyundai, Polestar (marca a Volvo) și mărci chineze. Munchen este noua gazda, după ce Frankfurt a fost aproape 70 de ani orașul în care salonul auto IAA s-a ținut.

Toyota, Renault și Stellantis (noua companie auto ce cuprinde mărci precum Peugeot, Citroen, Opel, Alfa Romeo sau Jeep) nu au promis că vor participa. Mărcile chineze care au spus că vor fi prezente sunt Nio, SAIC, Wey și Xpeng.

Printre furnizorii mari de componente vor fi prezente companii precum Bosch, Continental, Faurecia and ZF Friedrichshafen.

Germanii de la asociașia VDA spun că vor să organizeze evenimente reale, dar totul va depinde de stadiul pandemiei atunci: în orice caz este de așteptat ca numărul de vizitatori ce vor putea să intre să fie net inferior față de 2019. Cu siguranță nu se vor mai putea ține conferințele în care peste 500 de oameni se înghesuiau într-un spațiu foarte mic.

Cum nu se știe nici cât de multe restricții de circulație vor fi peste șapte luni, o bună parte dintre evenimente și lansări vor fi online.

În ultimii 5 ani la saloanele auto mari tot mai multe mărci au decis să lipsească, principalul motiv fiind cel financiar, o participare putând atinge câteva milioane de euro pentru un stand mare. Companiile au decis că pur și simplu nu merită investiția și că nu mai aduce câștiguri așa mari participarea la un salon auto.

Sursa: Automotive News

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro