Firmele care au probleme cu băncile se pot adresa CSALB. Cinci lucruri pe care trebuie să le știe
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) și-a extins serviciile și pentru firme, după ce conciliatorii ajutau, până acum, doar persoanele fizice.
“După ce activitatea de conciliere dintre persoanele fizice și bănci a cunoscut o creștere a notorietății și a valorii beneficiilor de la un an la altul, acum ne confruntăm cu o nouă provocare”, susține Alexandru Păunescu, președintele Colegiului de Coordonare al CSALB.
5 lucruri pe care trebuie să știe cei interesați:
1. Persoanele juridice se vor putea adresa CSALB pentru o serie de spețe care țin de serviciile de plată și de activitatea de emitere de monedă electronică.
2. Problemele care pot face obiectul solicitărilor unor entități publice și private către CSALB sunt diverse: de la operațiunile prin intermediul ATM-urilor, la transferuri între conturi bancare, până la operațiuni de plată făcute prin internet banking sau prin telefonul mobil.
3. Pot fi chemate la conciliere instituții precum băncile, emitenții de monedă electronică și companiile care furnizează servicii de plăți și fac transferuri de bani.
4. Pentru persoanele juridice se va percepe o taxă de 993 de lei. Aceeași sumă va fi percepută și instituției care furnizează servicii de plată și care va intra în conciliere cu persoana juridică de la care sosește solicitarea.
5. Persoanele juridice pot trimite cereri de conciliere folosind aceeași aplicație online disponibilă persoanelor fizice pe site-ul www.csalb.ro. Site-ul a fost adaptat în acest sens, dar rămân active și celelalte metode de transmitere a cererilor (e-mail, poștă sau direct la sediul CSALB).
CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni, negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri, pentru contractele aflate în derulare.