Sari direct la conținut

Business report: Guvernul schimbă strategia majorării salariului minim: elimină o categorie care urma să primească bani mai mulți; Alba-neagra cu autostrada de centură a Capitalei; De ce îşi pierde România „creierele“. Suntem ţara cu cel mai mare procent de emigranţi cu studii superioare

HotNews.ro
Business, Foto: Colaj foto
Business, Foto: Colaj foto

Alba-neagra cu autostrada de centură a Capitalei: CE zice că România n-a depus proiectul pentru finanţare, Guvernul îi transmite că face confuzii. România nu a depus până în prezent nicio cerere de finanțare pentru Centura Bucureștiului la Comisia Europeană, arată Comisia într-o informare trimisă deputatului european Siegfried Mureșan. Pe de altă, CNAIR susţine că a fost declanşată procedura trimiterii către CE a cererii de finanţare, aceasta fiind analizată de către structurile de evaluare ale Comisiei, precum JASPERS. Reprezentantul CNAIRspune că deputatul european Siegfried Mureşan se află într-o confuzie totală şi că încurcă proiectul de modernizare a Centurii Capitalei cu proiectul inelului nou de autostradă din jurul Capitalei, potrivit Economica.net.

Guvernul schimbă strategia majorării salariului minim: elimină o categorie care urma să primească bani mai mulți. Guvernul schimbă strategia majorării salariului minim brut lunar, acesta urmând să nu mai fie ridicat la 2.350 lei pentru persoanele cu o vechime în muncă de minimum 15 ani, cum a fost stabilit inițial, ci doar pentru cele încadrate pe funcții cu studii superioare, cu o vechime de cel puțin 1 an. Documentul este programat să fie avizat mâine de Guvern, potrivit Profit.ro.

De ce îşi pierde România „creierele“. Suntem ţara cu cel mai mare procent de emigranţi cu studii superioare. Aproape jumătate de milion de români cu studii superioare au emigrat anul trecut. Ca număr, suntem pe locul trei în Uniunea Europeană, dar ca procent al „creierelor emigrate” în populaţia totală a ţării urcăm direct pe locul I. Salariile mici îi alungă din România, iar traiul decent îi ţine în ţara care îi adoptă. Autorităţile nu fac destul nici ca să îi ţină, dar nici ca să îi atragă înapoi; există iniţiative, dar răzleţe şi insuficiente, potrivit Adevărul.

Cifrele pe final de an confirmă scăderile din ultimele luni: Clujul pierde puncte în topul vânzărilor de locuinţe. În perioada ianuarie-noiembrie, în judeţul Cluj s-au înregistrat 29.473 de vânzări de imobile, judeţul fiind în această statistică abia pe locul 4 la nivel naţional, conform datelor Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară. Ca să vă faceţi o idee despre scăderea pieţei, la nivelul întregului an 2017 (ianuarie-decembrie, deci cu doar o lună în plus), în Cluj se înregistrau 43.774 imobile vândute, iar judeţul era atunci pe locul 2 în clasament. În materie de scumpiri, capitala Transilvaniei- cel mai scump oraş din ţară – nu mai ține capul de afiș nici de la o lună la alta, nici raportat la anul precedent, potrivit Actual de Cluj.

Litrul de benzină a ajuns la 5 lei! Prețul fără taxe s-a micșorat cu peste 22% într-o singură lună, cel cu taxe coborând doar cu 11% pentru că statul încasează 55% din prețul la pompă. Scăderea cotațiilor internaționale ale petrolului au fost transferate rapid în preț de companiile care comercializează carburanți în România, prețul benzinei coborând de la 5,74 lei/l, la finalul lunii octombrie, la 5,02 lei/l, în cazul stației OMV Petrom de pe Șoseaua Alexandriei, una dintre cele mai ieftine din București. Însă grosul prețului carburanților reprezintă taxe și impozite. Dacă este luat în calcul prețul fără taxe și impozite, ieftinirea este mai mare de 22%, peste cea înregistrată de petrol pe piețele internaționale, potrivit Profit.ro.

Euro 2020: constructorul austriac Porr, singurul ofertant la licitaţia pentru dublarea liniei ferate care ajunge lângă Aeroportul Otopeni. Austriecii de la Porr Construct au depus singura ofertă în cadrul licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de dublare a liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti, aproape opt kilometri. Aceste lucrări se adaugă altor proiecte de cale ferată necesare pentru asigurarea unui transport direct de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni până în 2020, când Capitala va fi gazda unor meciuri din cadrul Campionatului European de Fotbal, potrivit Economica.net.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro