Business report: Cel mai lung tunel de autostradă din România, în aer după 3 ani de chinuri ale facerii. Statul, şi fără studiu de fezabilitate şi dat în judecată; Mecanismul subdezvoltării companiilor românești: Rețete de finanțare și practici antreprenoriale păguboase; Locuri de munca in UE. Tarile in care emigrantii isi gasesc cel mai usor un job
Mecanismul subdezvoltării companiilor românești: Rețete de finanțare și practici antreprenoriale păguboase. Aproximativ 70% dintre companiile active în România sunt dependente de rostogolirea datoriilor pe termen scurt. Majoritatea firmelor apelează la metode care nu le însănătoșesc: întârzierea plăților. Și astfel: gradul de acoperire a datoriilor pe termen scurt prin activele circulante a scăzut la 95% în anul 2017, comparativ cu 12% în 2008, ceea ce reflectă presiunile pe termen scurt și dependența companiilor de rostogolire a datoriilor pe termen scurt, potrivit cursdeguvernare.ro.
Cel mai lung tunel de autostradă din România, în aer după 3 ani de chinuri ale facerii. Statul, şi fără studiu de fezabilitate şi dat în judecată. Cu o lungime de 2,4 kilometri, Tunelul Meseş ar urma să fie cel mai lung tunel rutier din România. Statul a scos la licitaţie studiul de fezabilitate pentru acest tunel încă din 2014. În primăvara lui 2015 a atribuit firmei Tecnic Consulting Engineering Romania contractul pentru realizarea SF, în valoare de circa 1 milion de lei şi cu durată de 12 luni. Trei ani mai târziu, nu numai că studiul nu este gata, dar firma care trebuia să îl finalizeze a dat statul în judecată, după ce i-au fost aplicate penalităţi, scrie Economica.net.
Locuri de munca in UE. Tarile in care emigrantii isi gasesc cel mai usor un job. Romanii care emigreaza sunt locuitorii din judetele Bacau, Botosani, Neamt, Iasi, Suceava si Vaslui. Tarile cu cele mai mari rate de angajare a cetatenilor care provin din tari membre UE sunt Cehia si Marea Britanie, potrivit Eurostat. In particular, cea mai mare rata a angajarii a fost inregistrata in regiunea Stredni Cechy din Cehia (94,2%). Un procent de putin peste 90% a fost inregistrat in regiunea Stredni Morava din Cehia si in alte doua regiuni din Marea Britanie: Highlands and Islands si Cumbria, potrivit wall-street.ro.
Funcţionarii din ministere, blagosloviţi cu creşteri salariale uriaşe de la 1 ianuarie. Cine sunt beneficiarii. Astfel, potrivit datelor postate de Vasilescu pe pagina sa de Facebook, de la 1 ianuarie, salariile din ministere vor creşte substanţial, ajungând la circa 6.300 lei în cazul unui consilier grad superior (creştere cu 650 lei), creşterea aplicată consilierilor debutanţi fiind de 1.652 de lei. Un referent va avea o creştere de 1.400 de lei, până la peste 3.700 de lei, iar un referent debutant va încasa 3.474 de lei de la 1 ianuarie 2019. Ministerul Apărării Şi salariile de bază ale cadrelor armate vor creşte de la 1 ianuarie, un maior urmând să primească 5.019 lei brut (creştere de 845 lei), în timp ce un căpitan va primi 4.324 lei (creştere de 864 lei), potrivit Adevărul.
Ce şanse avem (avem?) să ne încadrăm în deficitul limită de 3% din PIB. Simplificat, în termeni absoluţi, în 2015 şi 2016 s-a ajuns la un minus pe ultimele trei luni ale anului de circa 15 miliarde de lei ( media ar fi de 5 miliarde de lei deficit pe lună) iar în T4 2017 s-a urcat la aproximativ 18 miliarde de lei ( adică 6 miliarde de lei pe lună). Chiar şi profitând de eventuala atingere a estimării de 945 miliarde de lei pentru valoarea PIB ( calculată pentru un avans în termeni reali de 5,5%, neconfirmat după prima jumătate a anului, când s-au realizat 4,1% sau 399 miliarde lei brut), acum ar trebui să reducem cumva deficitul mediu lunar pe T4 2018 sub pragul de 4 miliarde de lei, scrie cursdeguvernare.ro.
Primul drum cu Tesla Model 3: 303 km in 3 ore. Ca sa ramanem in “gama 3” demarata in titlu, trebuie sa adaugam ca trei soferi am impartit cu multa zgarcenie cei 303 kilometri parcursi cu un Model 3 de la reprezentanta din Lyndhurst, langa Cleveland, Ohio, pana in Motor City, cum este supranumit Detroit-ul. Cu acumulatorul incarcat 98% eram gata de drum, dar am fost curios sa aflu unde este roata de rezerva sau trusa de reparatii cu compresor in caz de pana. Nici una, nici alta, desi spatiu este berechet, masina avand portbagaj atat in fata, cat si in spate, raspunsul fiind “road assistance” 24 de ore pe zi, sapte zile pe saptamana. Nu eram curios sa aflam in cat timp vine asistenta, pe ploia torentiala de afara, dar totusi… de unde se deschid portbagajele? De pe telefon, normal. Sau dintr-un meniu de pe ecranul central., scrie 24auto.ro.
Cât a recuperat România de la CE după izbucnirea pestei porcine africane: suma eligibilă nu acoperă momentan nici 1% din cheltuieli. România a încasat până acum de la Comisia Europeană, în contul cheltuielilor efectuate după apariţia primului focar de pestă porcină africană, aproximativ 153.300 euro, urmând ca anul viitor să primească în mod cert alţi 160.000. Doar pentru despăgubirea crescătorilor afectaţi s-au achitat însă peste 41 de milioane de euro, iar premierul Viorica Dăncilă a anunţat că pentru PPA se vor disponibiliza 43 de milioane de euro, bani din bugetul naţional şi al UE, potrivit Economica.net.