Dragoș Neacșu: ASF ar trebui să facă o campanie de conștientizare cu privire la conturile Pilonului II. Au rezerve mai mari ca anul trecut
Circa jumătate de milion de români și-au activat posibilitatea de a afla online în orice moment valoarea contului individual, a declarat Dragoș Neacșu, membru al board-ului Romanian Business Leaders (RBL) și CEO la Erste Asset Management, într-o conferință organizată de CFA Society Romania.
„Aș compara nu cu 7 milioane cât sunt în total toți cei care vreodată au contribuit la Pilonul II, ci cu cei 4,1-4,2 milioane care contribuie în mod curent în momentul de față. Avem între 12-15% dintre acești contributori care o fac în cunoștință de cauză, urmăresc activ ce se întâmplă cu acest cont, care este comparabil cu cei peste 300.000 de investitori din fondurile mutuale și așa mai departe. Cam asta este zona activă și educată financiar”, a spus Neacșu.
Potrivit acestuia, este de datoria Autorității de Supraveghere Financiare să facă o campanie de conștientizare.
„Cred că este de datoria ASF să facă campanie despre faptul că există această posibilitate să știi ce se întâmplă cu contul tău. Ar putea să folosească o parte din rezervele pe care le au la sfârșitul anului, și știu că sunt mai mari decât în anii precedenți. Ar putea să facă simplu, îndreptându-se către Asociația pentru Pensiile Administrate Privat din România (APAPR), făcând această campanie împreună. Cred că este datoria unei autorități, cum este ASF, să facă campanii online, dacă nu și pe TV, pentru că are disponibilități, lucruri simple: Vezi care este contul tău. (…) Cred că trebuie să-și asume o autoritate și acest demers de educație în spațiul online și nu numai în seminarii, conferințe și astfel de evenimente din acestea care au un impact foarte mic”, a precizat reprezentantul RBL.