Sari direct la conținut

Debut cu entuziasm pentru MentorIAA: peste 70 de studenti din facultatile de Marketing si Comunicare ghidati de profesionisti seniori din domeniu

webPR.ro
MentorIAA, Foto: webPR.ro
MentorIAA, Foto: webPR.ro

Prima editie a programului MentorIAA, lansat in aceasta toamna de IAA Romania si facultatile partenere (Facultatea de Marketing din ASE, Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii din Universitatea Bucuresti si Facultatile de Comunicare si Relatii Publice respectiv Facultatea de Management din SNSPA Bucuresti) se bucura deja de mult entuziasm din partea mentorilor, studentilor si profesorilor acestora.

MentorIAA, una dintre liniile de proiect ale AcademIAA (despre care puteti citi mai multe aici) isi propune sa ghideze si sa pregateasca studentii in alegerea viitoarei cariere in Comunicare si Marketing.

Unul dintre principalele insighturi care au stat la baza demararii proiectului este faptul ca studentii nu au o viziune clara si practica in alegerea unei rute de cariera. Cu alte cuvinte, nu isi dau seama ce li s-ar potrivi mai bine: sa lucreze in agentie in Client Service sau in companie in Brand Management, sa fie mai aplecati catre cifre intr-o agentie de media sau ca strategi, si asa mai departe.

Nu este o problema noua, dupa cum ne povesteste chiar unul dintre mentori, Stefan Teodorescu, Director Strategie Si Inovatii la Ursus Breweries:

„Consider programul MentorIAA drept o initiativa extrem de utila de a aduce tinerii in contact cu mediul de business. Imi aduc aminte din propria experienta cat de dezorientanta era in multe momente perioada studentiei si cat de bine mi-au prins discutiile pe care le-am avut cu oameni cu experienta practica, de la care am putut sa inteleg mai bine optiunile pe care le aveam in fata”.

In acest sens, feedbackul primit in urma primelor sesiuni de mentorat deja desfasurate demonstreaza ca programul MentorIAA va ajuta la rezolvarea acestei nevoi.

Prima editie, pilot, a MentorIAA numara nu mai putin de 77 de studenti din facultatile de profil mentionate anterior si 45 de mentori din companiile membre IAA:

Clienti: Avon Cosmetics Romania, Bancpost, Coca-Cola, Groupe Renault Romania, Microsoft Romania, Orange Romania, Telekom Romania, Ursus Breweries.

Agentii: Bridge Communication, Centrade-Cheil Bucuresti, DDB Romania, Geometry Global Bucharest, GMP Advertising, IAA Romania, Jazz Communication, Kubis Interactive, McCann Romania, Medic One Communication, Mercury 360, MSLGROUP The Practice, MullenLowe, Outbox, Publicis Group, Tempo Advertising, Universal McCann, Webstyler.

Programul MentorIAA presupune 6 sedinte de mentorat 1 la 1, ce urmeaza a se desfasura pana la finalul lunii martie.

In majoritatea cazurilor, mentorii si studentii au avut doar o prima intalnire, insa doza de entuziasm e deja mare de ambele parti:

Razvan Mitoiu, Creative Director Tempo Ad: „Cred cu tarie in educatia bine facuta si apreciez foarte mult eforturile tinerilor de azi in batalia lor continua cu morile de vant ale sistemului de invatamant. Vreau sa ii ajut cu tot ce pot pentru ca ei sunt cei ce ne vor face nu doar job-ul mai simplu, ci vor avea si importantul task de a creste nivelul profesionalismului si calitatii din marcom. So far so (very) good. Entuziasmul se simte in aer, iar de multe ori ramai placut surprins de cunostintele si lucrurile deja facute de tinerii din program.”

Madalina Moraru, Conf Univ Dr Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii: „MentorIAA ii face acum pe studenti sa fie nerabdatori, activi si cat mai implicati. Sunt dornici sa-si ridice standardele si asteptarile sunt, evident, pe masura. Aproape toti vor sa vada ce e dincolo de o campanie lucrata la facultate si cum e una din viata reala. Cred ca vor incepe sa gandeasca mai realist, ceea ce va fi un avantaj si pentru industrie si pentru academic.”

IAA Romania, asociatia reprezentativa a mediului de afaceri din Marcom, se bucura sa simta acest val pozitiv in ceea ce priveste colaborarea mediului de business cu cel academic si ca industria isi da mana pentru a imbunatati impreuna nivelul educatiei din domeniu.

Programul MentorIAA este un nou produs AcademIAA si vine sa raspunda nevoii accentuate a studentilor de a intelege optiunile concrete de cariera in MarCom si de a fi ajutati sa constientizeze ce puncte forte au si ce aptitudini trebuie sa isi dezvolte pentru linia profesionala la care aspira. Ma bucura entuziasmul si voluntariatul profesionistilor din industrie de a sustine viitoarele talente prin mentorat – peste 40 de profesionisti altruisti, cu experienta s-au inrolat ca mentori in acest prim val, atrasi de motivatia de a oferi si avand beneficiul de a invata direct de la studenti despre „miturile” noii generatii. De asemenea, ma bucura ca intr-un timp foarte scurt s-au inscris nerabdatori in MentorIAA aproape 80 de studenti de la facultatile partenere AcademIAA, confirmand inca o data nevoia de consiliere pentru cariera. MentorIAA este la inceput, dar are toate premizele sa produca impact tangibil si sa atraga noi sustinatori pentru scalare in urmatoarele semestre, sub bagheta Monei Opran si a Laurei Tampa din partea IAA Romania si cu sprijin dedicat din partea facultatilor partenere: Andreea Mihaela Barbu – Facultatea de Marketing ASE, Cristina Leovaridis – FCRP si Facultatea de Management – SNSPA si Madalina Moraru – FJSC, UB” declara Maria Predoiu, Presedinte IAA Romania.

International Advertising Association – IAA Romania reprezinta toate categoriile de companii active in domeniul comunicarii – clienti de publicitate, agentii de publicitate si companii mass media, reunind in prezent peste 130 de membri. IAA Romania a fost recunoscuta la nivel global, primind in 2008 trofeul – Golden Tulip – pentru cea mai activa si mai creativa filiala IAA din lume”, in cadrul celui de-al 41-lea Congres Mondial IAA. In iunie 2016, la intalnirea anuala a IAA Global de la Cannes, IAA Romania a fost distinsa cu premiul „IAA Global Excellence Award”.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro