Colectezi date personale de la clienti? Ce regulament ignorat te-ar putea costa o groaza de bani
Fiecare dintre noi a avut la un moment dat impresia ca este supravegheat la locul de munca. Vedem peste tot camere de luat vederi care ne monitorizeaza toate actiunile, inclusiv la cantina sau in vestiare fara ca firma sa ne fi intrebat daca suntem de acord sau nu. Un nou regulament privind protecția datelor personale califica aceste situatii drept abuzuri care se pedepsesc drastic (sute de mii sau milioane de lei amenzi) daca nu sunt facute cu respectarea clauzelor noului Regulament 697/2016. La aceste penalitati se pot adauga si despagubiri pe care le angajatii le pot cere de la angajatori.
In aprilie 2016, Parlamentul European a adoptat noul Regulament General de Protectie a Datelor Personale nr 679/2016, care inlocuieste Directiva 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor). Avand in vedere diferentele majore intre cele doua acte normative, respectiv masurile pe care trebuie sa le ia fiecare societate, organizatie, agentie (inclusiv institutiile publice si guvernamentale) pentru a se conforma, s-a decis intrarea in vigoare a Regulamentului incepand cu 28 mai 2018, termen care a oferit celor vizati o perioada de 2 ani, pentru a se putea pregati si alinia la noile cerinte.