Aproape 3 km din autostrada A3 care intra in Bucuresti ar putea fi deschisi traficului in acest an, impreuna cu nodul rutier de la Moara Vlasiei
Aproape 3 km din autostrada A3 Bucuresti – Ploiesti, de la Soseaua de Centura pana in Strada Popasului, ar putea fi deschisi circulatiei rutiere pana la finalul lui 2016. In acelasi timp, si nodul rutier de la Moara Vlasiei, ramasite ale proiectului de autostrada inagurata inca din vara lui 2012, ar putea fi terminat. Anuntul a fost facut de seful de la autostrazi intr-un interviu acordat HotNews.ro
„Am evaluat si posibilitatea sa dechidem traficul. Din punct de vedere tehnic se poate. Vor fi circa 2,5 km din contractul vechi finalizati in momentul de fata si circa 500 de metri din contractul nou cu descarcare la Popasului”, a explicat Catalin Homor, directorul CNADNR.
A3 Bucuresti – Moara Vlasiei
Foto: Hotnews
„In momentul de fata discutam in paralel cu constructorul sa-si vada de treaba si noi evaluam ce inseamna descarcarea traficului acolo. Clar ca vor fi debusate niste strazi si evaluam acum daca acele strazi au capacitate de a prelua traficul si la ce nivel. Poate se impune o restrictie de 3,5 tone, de 7,5 tone sau chiar deloc”, a mai spus seful de la drumuri.
Pe langa portiunea de aproape 3 km care ar putea fi deschisa traficului, oficialul anunta ca si nodul rutier de la Moara Vlasiei ar putea fi gata pana la final de an. Vorbim de o lucrare executata doar partial de catre vechiul constructor si nefinalizat pana la momentul iulie 2012 cand bucata Centura – Ploiesti a fost data in folosinta.
„Nodul de la Moara Lasiei il avem in program sa fie finalizat anul acesta. Am putea discuta de o dubla deschidere anul acesta. Nodul Moara Vlasiei si aproximativ 3 km pana la strada Popasului”, a detaliat Homor.
Cum se va intepa A3 in strazile din Capitala
Cat priveste continuarea autostrazii pana spre Capitala, directorul de la drumuri precizeaza ca intersectiile cu strada Gherghitei si Soseaua Petricani raman la fel ca in proiectul original, adica una intr-un sens giratoriu si apoi o intersectie in „T” pe Petricani.
„A existat audit de siguranta rutiera, avem un departament de siguranta rutiera. Daca specialistii spun ca este sigura intersectia eu nu pot sa-i contrazic”, a detaliat Homor.
Intersectia cu Soseaua Petricani in „T”:
Giratoriul de la Strada Gherghitei:
In iulie 2012 au fost deschisi traficului cei circa 60 de kilometri de autostrada de la Soseaua de Centura si pana la Ploiesti, ramanand insa nefinalizati ultimii 6 km spre Capitala si nodurile rutiere.
Pe primii 19 km a lucrat consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, iar termenul pentru finalizarea tuturor lucrarilor si a nodului de la Moara Vlasiei a fost atunci impins treptat ajungandu-se la anul 2015 pentru terminare. Chiar si asa, lucrurile au inghetat cu totul pe santier si, in urma neintelegerilor cu constructorul, contractul a fost reziliat.
In decembrie 2015 a fost recontractata realizarea ultimilor km din A3 spre Capitala. Contractul de proiectare si executie a fost atribuit Asocierii Asocierii Aktor – EuroContruct Trading 98 pentru 129.180.727,51 lei fara TVA. Contractul vizeaza sectorul de autostrada Bucuresti – Ploiesti, km 0+000 (Intersectie Petricani) – km 3+325, Nod Centura Bucuresti si Nod Moara Vlasiei.