Ministerul Comunicatiilor va plati 600.000 de euro pentru servicii de publicitate si informare la proiectul Ro-Net – reteua de internet in peste 780 de localitati defavorizate
Ministerul Comunicatiilor a atribuit joi, 5 mai, un contract de aproape 600.000 de euro pentru achizitia de servicii de publicitate si informare de informare si publicitate pentru proiectul Ro-Net, de peste 85,6 milioane de euro, care vizeaza crearea unei infrastructuri de internet de banda larga in 783 de localitati defavorizate din tara. Contractul, finantat din fonduri UE, se va derula in urmatoarele 5 luni, dupa ce a fost atribuit prin licitatie, la un pret cu 100.000 de euro mai mic decat se estima initial, catre asocierea formata din firmele Anastic Construct SRL si United Engineering Team SRL.
In cadrul acestei licitatii au fost depuse in total 4 oferte:
- 1. SC Dual Promo SRL
- 2. SC Alma Group Research SRL si SC SER Solution SRL (tert sustinator)
- 3. SC Tropevm SRL si SC Sothis Print SRL (tert sustinator)
- 4. Asocierea dintre SC Anastic Construct SRL (lider) si SC United Engineering Team SRL.
Criteriul de atrbuire a fost pretul cel mai scazut, castigatoare fiind desemnata asocierea dintre SC Anastic Construct SRL (lider) si SC United Engineering Team SRL, la un pret cu TVA de peste 2,63 milioane lei (circa 600.000 de euro).
HotNews.ro a scris despre aceasta licitatie deschisa inca de la lansarea ei, in luna mai a anului trecut, valoarea estimata initial a contractului fiind de 3,1 milioane lei (peste 700.000 de euro).
- Cum se va face promovarea proiectului Ro-Net – cateva detalii din Caietul de sarcini
Conform proiectului, activitatile de informare si publicitate vor include:
- elaborarea si publicarea a 14 anunturi de presa privind lansarea, respectiv finalizarea proiectului (in fiecare regiune de implementare)
- organizarea a 14 conferinte de presa de lansare si finalizare a proiectului; (conferintele vor avea loc in: Bucuresti, Timisoara, Iasi, Cluj, Brasov, Craiova, Vaslui);
- Amplasarea a maximum 783 panouri temporare in zonele vizate prin proiect;
- Amplasarea a maximum 783 panouri permanente, accesibile publicului, in zonele vizate prin proiect
In vederea cresterii vizibilitatii proiectului si a contributiei comunitare, vor fi elaborate si distribuite grupului tinta material promotionale/de informare, respectiv:
- 7000 de fluturasi;
- 7000 de brosuri;
- 2000 de afise;
Activitatea de informare si publicitate are ca scop prezentarea importantei obiectivului de investitii si sursele de finantare ale acestuia la nivelul judetelor in care se va implementa, astfel: Iasi, Bacau, Suceava, Botosani, Neamt, Vaslui, Vrancea, Buzau, Braila, Galati, Prahova, Dambovita, Tulcea, Constanta, Ialomita, Calarasi, Ilfov, Giurgiu, Arges, Teleorman, Olt, Giurgiu, Dolj, Valcea, Gorj, Mehedinti, Caras-Severin, Timis, Hunedoara, Arad, Bihor, Satu Mare si Salaj.
- Pentru detalii citeste si: Licitatie de peste 700.000 de euro la Ministerul pentru Societatea Informationala: Servicii de publicitate si informare pentru proiectul Ro-Net
- Romania va pierde 60 de milioane de euro de la UE pentru ca nu termina la timp proiectul castigat de Telekom pentru reteaua de internet broadband in peste 700 de localitati defavorizate
Grupul Telekom va intarzia cu aproape un an finalizarea retelei de internet broadband Ro-Net in cele peste 720 de localitati defavorizate din Romania, un proiect in valoare de peste 80 milioane de euro, care ar fi trebuit finalizat pana la sfarsitul anului 2015.
In luna decembrie 2015, erau deschise santiere in peste 150 de localitati, iar lucrarile in 102 localitati urmau a fi terminate pana la sfarsitul anului 2015, estima ministrul pentru Societatea Informationala, Marius Bostan, intr-un articol publicat in exclusivitate de HotNews.ro in decembrie 2015.
Autoritatile discutau atunci cu Bruxelles-ul si erau optimiste ca vor obtine fazarea proiectului pe exercitiul financiar 2014-2020. Cati bani se pierd insa, prin lipsa absorbtiei fondurilor din exercitiul financiar 2007-2013? Peste 60 milioane de euro.