Pro TV: Veniturile din publicitate – mai mari cu 18% in trimestrul al doilea, fata de T2 2014. Compania-mama CME confima iminenta vanzare a Studiourilor Media Pro
Veniturile din publicitate televizata atrase de Pro TV in al doilea trimestru din 2015 s-au ridicat la 32,9 milioane de dolari, in crestere cu 18% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit unor documente ce insotesc rezultatele financiare ale companiei-mama CME, anuntate miercuri. Cresterea este valabila, insa, daca se elimina influenta fluctuatiilor de curs valutar, in termeni reali veniturile din publicitate fiind, cu aproximativ 1,8 milioane de dolari mai mici decat in T2 2014.
- Vezi rezultatele financiare anuntate miercuri dimineata aici
Potrivit acelorasi documente, veniturile din tarife aplicate operatorilor de cablu pentru retransmisia posturilor Pro TV s-au ridicat, in apilie-iunie 2015, la 10 milioane de dolari – stagnare fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Totodata, compania CME confirma, in documentele mentionata, faptul ca a ajuns la un acord pentru vanzarea studiourilor de langa Bucuresti, tranzactie care urmeaza sa se finalizeze in cel de-al treilea trimestru.
- Negocieri avansate pentru vanzarea Studiourilor MediaPro au fost anuntate in iunie de Paginademedia.ro, care mentiona drept cumparatori un grup de oameni de afaceri americani, impreuna cu Bobby Paunescu.
CME mai precizeaza ca, tot in trimestrul al treilea, se asteapta sa recupereze o mare parte din taxele angajate in ultimul trimestru din 2014 si primul trimestru din 2015, ca urmare a auditurilor fiscale din Romania, sume ce au fost excluse din calculul profitului inainte de depreciere si amortizare (OIBDA).
Anul trecut, ANAF a inceput cercetari la Pro TV si alte subsidiare – Studiourile Media Pro, Media Pro Entertainment etc., in legatura cu mai multe nereguli din perioada 2010-2013. La Pro TV, este verificata in principal natura relatiei dintre Pro TV si companii prin care erau platiti multi oameni care lucrau la televiziune.
- In contul acestor audituri, pentru a acoperi posibilele cheltuieli, Pro TV a angajat 12 milioane de dolari in ultimul trimestru din 2014 si 18,2 milioane in primul trimestru al anului in curs. Dar, arata CME, potrivit legislatiei intrate in vigoare in iulie 2015 in Romania, din trimestrul 3 din 2015 compania se asteapta sa recupereze cea mai mare parte a taxelor platite in perioada T4 2014-T1 2015.