Carrefour, despre licitatia cu 85 de agentii de publicitate: Maniera abordata a fost nepotrivita si a creat confuzie
Carrefour Romania afirma, intr-un raspuns transmis HotNews.ro cu privire la briefingul pentru un pitch de creatie la care a chemat 85 de agentii de publicitate, ca initiativa sa a avut la baza „cele mai bune intentii”, dar ca intelege ca „maniera abordata a fost nepotrivita si a creat confuzie”. „Ca urmare a semnalelor primite din piata, vom folosi perioada urmatoare pentru a reflecta serios asupra demersului nostru si pentru a ne consulta cu principalele organizatii care reprezinta industria de comunicare”, arata compania franceza, care a cerut totodata scuze agentiei sale curente, Publicis, „pentru ca am pus intr-o lumina nefavorabila ceea ce am realizat pana acum impreuna cu ea”.
Carrefour si si-a exprimat speranta ca industria de comunicare ii va acorda „increderea ca pe viitor vom sti sa ne comunicam mai bine intentiile”.
- Amintim ca, pe 27 mai, Carrefour Romania a invitat la o informare premergatoare unei licitatii (pitch) de strategie si creativitate publicitara aproape toate agentiile de profil din piata – 85 de agentii de publicitate, iar gestul companiei franceze a fost intampinat cu un hohot de ras in industria de profil din Romania. Au existat insa si reactii institutionale virulente, precum cea a Art Directors Club Romania, asociatia profesionala a oamenilor de creatie din industria de advertising, care califica gestul Carrefour drept „lipsa crasa de profesionalism”.
In raspunsul transmis redactiei, Carrefour a dat asigurari ca initiativa sa „a avut la baza cele mai bune intentii”. „Demersul nostru de a strange la un loc majoritatea agentiilor de creatie si de online din Romania a avut in vedere anuntarea disponibilitatii Carrefour Romania de a recepta si ulterior implementa idei valoroase, inovatoare, relevante pentru consumatorul roman”, se arata in textul semnat de Jean-Baptiste Dernoncourt, directorul executiv Carrefour Romania.
„Ultimele zile ne-au facut, insa, sa intelegem ca, indiferent de intentiile cu care am plecat la drum, maniera abordata a fost nepotrivita si a creat confuzie. Ca urmare a semnalelor primite din piata, vom folosi perioada urmatoare pentru a reflecta serios asupra demersului nostru si pentru a ne consulta cu principalele organizatii care reprezinta industria de comunicare”, arata compania.
„Nu in ultimul rand, cerem scuze agentiei noastre curente, Publicis, cu care colaboram de 6 ani, pentru ca am pus intr-o lumina nefavorabila ceea ce am realizat pana acum impreuna cu ea si asta din cauza lipsei de claritate in timpul prezentarii. Le suntem recunoscatori pentru rezultatele foarte bune obtinute impreuna si respectam parteneriatul pe care il avem”, mai precizeaza compania in comunicat.
„Le multumim tuturor reprezentantilor industriei si ai organizatiilor profesionale care si-au exprimat opinia in legatura cu acest subiect. Cu siguranta avem de invatat din aceasta experienta si speram ca industria de comunicare – agentii, asociatii, experti – sa ne acorde increderea ca pe viitor vom sti sa ne comunicam mai bine intentiile”, conchide Carrefour Romania.
Citeste si: Povestea licitatiei Carrefour care a adus dramele publicitatii romanesti in atentia publicului larg