Sari direct la conținut

UPDATE Pro TV: "Niciuna dintre statiile din portofoliul Pro TV nu e de vanzare". CME in Romania – venituri de 22,3 milioane de dolari din publicitate TV si de 10,3 milioane de la cablisti, in primul trimestru / Piata locala de publicitate TV a crescut cu 7%

HotNews.ro

Central European Media Enterprises (CME), compania-mama a Pro TV, estimeaza ca piata romaneasca de publicitate TV a crescut cu 7% in primele trei luni ale anului in curs, comparativ cu ianuarie-martie 2014. Potrivit unui raport ce a insotit rezultatele financiare anuntate miercuri de CME, Pro TV a inregistrat, in primul trimestru, venituri din publicitate TV de 22,3 milioane de dolari si venituri din tarife aplicate cablistilor de 8,9 milioane de dolari. In acelasi document, compania ofera si detalii despre investigatiile intreprinse de ANAF si procurori pe seama operatiunilor din Romania.

  • UPDATE Oficiali Pro TV, pentru HotNews.ro: „Compania CME este dedicata activitatii sale principale, televiziunea. Niciuna dintre statiile din portofoliul PRO TV nu este de vanzare.” Detalii, mai jos

Potrivit raportului citat, cresterea pietei de publicitate TV din Romania – 7% – coincide cu ritmul mediu de crestere inregistrat in toate cele sase piete central si est-europene unde este prezenta CME.

Calculate in dolari, veniturile din Romania au inregistrat scaderi astfel:

  • publicitate TV – de la 24,5 milioane de dolari in T1 2014 la 22,3 milioane in T1 2015
  • venituri de la cablisti – de la 10,7 milioane in T1 2014 la 10,3 milioane de dolari in T1 2015
  • alte venituri (ce includ publicitatea online) – de la 1,5 milioane de dolari in T1 2014 la 805.000 de dolari in T1 2015

Compania arata, insa, ca eliminand din calcul fluctuatiile de schimb valutar produse de cresterea dolarului, veniturile din publicitate TV au crescut, in Romania, cu 10%. Aceasta crestere este pusa in special pe cresterea numarului de GRP (gross rating point, moneda de schimb in publicitatea TV) vandute de Pro TV, crestere mai mare decat cea inregistrata de concurenta, „ceea ce a dus la cresterea cotei de piata” a Pro TV.

Raportul de azi nu ofera informatii despre eventuale negocieri privind vanzarea altor active decat cele vandute sau anuntate, anul trecut, a fi spre vanzare de catre CME. Asa cum s-a intamplat in cazul operatiunilor de distributie si de radio, vandute recent in Romania, intentia de vanzare a unor active ar trebui, de regula, anuntata cu mult timp inainte, conform procedurilor aplicate companiilor listate, cum este CME.

  • UPDATE Oficiali Pro TV au transmis, miercuri, intr-o declaratie pentru HotNews.ro: „Compania CME este dedicata activitatii sale principale, televiziunea. Niciuna dintre statiile din portofoliul PRO TV nu este de vanzare.” Precizarea vine in conditiile in care in ultimele zile in presa online au aparut mai multe texte despre presupuse negocieri pentru vanzarea totala sau partiala a Pro TV/a statiilor din portofoliul sau catre RCS&RDS. Despre „negocieri” in acest sens a scris, in mod notabil, si Catalin Tolontan pe blogul sau

CME ofera, in acelasi document, detalii despre controalele si investigatiile ce vizeaza operatiunile din Romania:

  • „Unele dintre subsidiarele noastre din Romania sunt in prezent auditate de catre autoritatile fiscale romane. Auditul de la Pro TV acopera perioada 2009-2013. Auditul de la Studiourile Media Pro (MPS) si cel de la Media Pro Entertainment (MPE) acopera perioada 2010-2013, respectiv 2009-2013 si sunt in prezent suspendate, ca urmare a investigatiilor intreprinse de acolo de autoritatile romane (…) Aceste controale vizeaza mai multe chestiuni, inclusiv impozitele pe venit si TVA.  Pe parcursul controlului de la Pro TV, autoritatile fiscale verifica in special natura relatiei dintre Pro TV si o companie terta de servicii prin care un numar mare de oameni fara contract de munca au lucrat la Pro TV pe parcursul perioadei verificate in cadrul acestui audit (n.red.: anul trecut, Pro TV a anuntat desfacerea contractelor multor angajati, care lucrau prin intermediul unor terte companii. O parte dintre respectivii oameni au fost reangajati pe Pro TV, altii nu) Autoritatile fiscale verifica daca acest personal era suficient de independent de Pro TV. Daca autoritatile constata ca respectivii oameni erau dependenti si ar fi trebuit tratati ca angajati, platile facute acestora ar trebui tratate ca salariu (…) Pro TV ar fi responsabil pentru plata oricaror taxe neplatite, a penalitatilor si dobanzilor. (…)”
  • „Parchetul de pe langa Tribunalul Bucuresti cerceteaza anumiti furnizori ai subsidiarelor Mediapro Studiourile SA (MPS) si Media Pro Entertainment Romania SA (MPE), precum si anumiti fosti sau actuali angajati ai MPS, suspectati de evaziune fiscala si alte acuzatii conexe. In legatura cu acele investigatii (…)” – detalii despre acest caz aici
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro