Doi giganti chinezi, CCTV si Baidu, intra in topul global al furnizorilor de spatii media, dominat de Google – raport ZenithOptimedia
Compania nationala de televiziune din China, CCTV, depaseste Facebook, iar „Google-ul” chinez Baidu intra inaintea Microsoft in editia din acest an a clasamentului celor mai mari furnizori de spatii media din lume, realizat de reteaua ZenithOptimedia. Clasamentul este condus detasat de Google, urmat de furnizorul de servicii TV prin satelit DirecTV si de Walt Disney Company.
Potrivit raportului ZenithOptimedia, prezentat intr-o informare a agentiei Zenith Romania, Google conduce Top 30 al furnizorilor de spatii media din lume cu un avantaj imens fata de urmatorul clasat: veniturile sale au fost cu 47% mai marei decat compania de pe locul secund, DirecTV.
CCTV – care beneficiaza de un sfert din piata de publicitate TV din China – a intrat direct pe locul 23 in editia din acest an a clasamentului, urmat de Facebook (locul 24, dupa ce acum un an ocupa locul 27). Baidu, principalul motor de cautare din China, a intrat pe locul 28, devansand Microsoft (locul 26 in editia din 2013 a raportului ZenithOptimedia).
Ce spune, intre altele, raportul:
- Decalajul dintre Google si DirecTV a crescut fata de anul trecut, cand Google avea venituri cu „doar” 39% mai mari decat furnizorul de servicii de satelit. Motivul: search-ul ca functiune nucleu a Google a beneficiat de o crestere rapida a volumului pe platforme mobile.
- 23 dintre cele 30 de companii incluse in top opereaza la nivel international. Exceptie sunt Baidu si CCTV (China), Globo (Brazilia), Cox Enterprises (SUA), Asahi Shimbun Company, Yomiuri Shimbun Holdings si Fuji Media Holdings (Japonia).
- In clasament sunt cinci companii de Internet – Google, Yahoo!, Facebook, Baidu si Microsoft. Acestea atrag 67% din investitiile globale in publicitatea pe internet si 21% din veniturile totale de media generate de Top 30 media owners. „Puterea pietei de publicitate pe internet este detinuta la acest moment de intermediari, companii care conecteaza consumatorii cu continutul pe care il cauta, sau unii cu altii, mai degraba decat cu producatorii de continut”.
- In clasament domina, insa, producatorii de continut – 22 de companii din totalul de 30 sunt companii de media si divertisment traditionale, cumuland 64% din veniturile media ale tuturor furnizorilor din top.
- Declinul industriei de publishing duce la scindarea marilor conglomerate media in companii ce preiau diviziile de film si televiziune si cele de publishing. Exemple: News Corporation (divizat in Century Fox si noul News Corporation), Time Warner (Time Inc., publisher-ul de reviste, se va separa de diviziile de film si televiziune Time Warner).
Vezi si: Topul ZenithOptimedia pentru 2013