Mesajul lui Moise Guran pentru publicitari: Finantand tabloidul, kitsch-ul, audienta indiferent cum a fost facuta, ati introdus un model social extrem de greu de schimbat, dar foarte usor de manipulat
„Alegand sa finantati tabloidul, kitsch-ul, GRP-ul, audienta, indiferent cum a fost ea facuta, ati reusit sa introduceti un model social extrem de greu de educat, extrem de greu de schimbat, dar foarte usor de manipulat”, spune realizatorul radio si TV Moise Guran intr-un mesaj transmis publicitarilor. „Uitati-va la lumea in care traim. Daca va place, sa stiti ca este meritul dumneavoastra. Daca nu va place, de asemenea”, spune el, in mesajul de multumire pentru un premiu pe care l-a primit, saptamana aceasta, de la IAA Romania, organizatie a industriei de comunicare.
IAA Romania, organizatie care, dupa cum se prezinta, apara interesele tuturor din piata de comunicare – clienti de publicitate, agentii si mass-media – a decernat saptamana aceasta Premiile de Excelenta IAA. Alaturi de alti premiati, precum Adrian Sarbu (Premiul Special de Excelenta pentru 20 de ani – IAA), Smiley si Pavel Bartos, alti responsabili din media, agentii si companii-client, a fost premiat si Moise Guran. Acesta a primit Premiul pentru Excelență în Informare și Educare TV. Vezi lista completa a premiantilor.
Guran a transmis, cu aceasta ocazie, urmatorul mesaj video de multumire pentru premiul primit, mesaj pus pe Youtube si semnalat pe blogul sau de Catalin Tolontan:
Varianta text:
- „Buna seara si-mi cer scuze ca nu pot fi la evenimentul dumneavoastra decat prin intermediul unei inregistrari. Va multumesc pentru premiul acordat, un premiu – inteleg – pentru educarea publicului din Romania. Si as dori sa folosesc acest prilej pentru a va transmite un mesaj dumneavoastra, celor din industria publicitatii. As vrea sa va rog sa va uitati in jur. Uitati-va la lumea in care traim. Daca va place, sa stiti ca este meritul dumneavoastra. Daca nu va place, de asemenea. Televizorul si mass-media in general sunt instrumente extrem de puternice si dumneavoastra stiti ca ele depind, de fapt, de finantarea pe care dumneavoastra o aduceti. Alegand sa finantati tabloidul, kitsch-ul, GRP-ul, audienta, indiferent cum a fost ea facuta, ati reusit sa introduceti un model social extrem de greu de educat, extrem de greu de schimbat, dar foarte usor de manipulat. Dumneavoastra sunteti cei care dirijati sute de milioane de euro, in fiecare an, catre productiile TV. Stiu, sunt banii clientilor, nu este vina dumneavoastra. Dar asta nu inseamna ca n-ati avea si o responsabilitate. Asa ca eu va multumesc pentru acest premiu si, mai ales, va multumesc pentru ajutorul acordat.”
Singura categorie de companii dintre cele membre IAA, care nu a primit nici un premiu la Gala de saptamana aceasta, fost cea a agentiilor de media – cele care impart banii de publicitate ai companiilor in mass-media. Dar nu din motive precum cele semnalate de Moise Guran in mesajul sau. Motivul vehiculat de organizatori, mentionat intr-o conferinta de presa ce a precedat evenimentul de la Ateneul Roman, a fost ca nu poti da premiu de excelenta intr-un sector unde excelenta ar fi imposibila, dupa ce guvernul a introdus, in urma cu un an, o ordonanta de urgenta ce limiteaza rolul agentiilor pe traseul banilor de publicitate TV si elimina rebate-ul pentru reclama televizata.