Sari direct la conținut

Consumul de televiziune in Romania, prin prisma unui studiu Discovery: 17% din publicul comercial afirma ca postul este singurul motiv pentru care pastreaza abonamentul TV

HotNews.ro
Centrul de comanda al Discovery - Londra, Foto: Hotnews
Centrul de comanda al Discovery - Londra, Foto: Hotnews

90% dintre participantii la un studiu realizat in Romania de Mercury Research pentru Discovery Channel afirma ca se uita zilnic la televizor, dar 17% sustin ca acest post este singurul motiv pentru care inca mai au TV sau abonament TV. Studiul a urmarit sa evalueze opiniile oamenilor despre influenta televiziunii asupra lor si felul cum privesc telespectatorii postul Discovery. Rezultatele stau la baza unei campanii de marketing pe care acest canal o va lansa luni, numita „Efectul Discovery”, si care urmareste sa marcheze 15 ani de cand postul a aparut in Romania.

  • Dupa cum au spus, intr-o prezentare sustinuta la Londra, oficialii Discovery, campania urmareste sa relateze povestile unor romani a caror viata a fost influentata de acest post si sa-i incurajeze si pe altii sa isi expuna, pe Facebook si Twitter, experientele lor legate de Discovery. Campania va dura intre 12 martie si 15 aprilie, si va avea componente de publicitate stradala, presa tiparita, online, radio si promo-uri pe Discovery Channel. Agentiile implicate sunt Zenith Media si HMedia – strategie de media, Headvertising – creatie, Grayling – relatii publice.  

Studiul cantitativ realizat, in februarie 2012, de Mercury Research pentru Discovery s-a bazat pe un esantion de 646 de oameni, declarat ca fiind reprezentativ pentru populatia cu varste intre 18-49 de ani, rezidenta in mediul urban. Targetul general al studiului a fost format din barbati si femei (urban, 18-49) care se uita la televizor cel putin o data pe luna, iar targetul Discovery – barbati si femei (urban, 18-49) care se uita la Discovery Channel cel putin o data pe saptamana. Datele au fost colectate prin interviuri online, din panelul Mercury Research. Ce arata, intre altele, cercetarea:

Despre consumul de televiziune si impactul TV:

  • 90% dintre respondenti spun ca se uita zilnic la televizor
  • 90% spun ca televiziunea i-a ajutat sa fie la curent cu stirile; 85% spun ca televiziunea le-a dat acces la informatie
  • 74% spun ca televiziunea i-a ajutat sa se relaxeze
  • 65% spun ca au invatat multe lucruri noi de la televizor
  • 44% spun ca au invatat o limba straina uitandu-se la televizor

Opiniile respondentilor despre imaginea canalului ideal de televiziune

Intrebati „care dintre urmatoarele criterii sunt importante pentru dvs. atunci cand alegeti sa urmariti un canal TV?”, respondentii au ales:

  • 79% – „care ofera multe informatii utile”
  • 75% – „care imi largeste aria de cunostinte”
  • 62% – „care ma relaxeaza”
  • 58% – „care sa ma face sa simt ca petrec timpul cu folos”
  • 57% – „captivant”
  • 40% – „amuzant”

Opiniile respondentilor despre „viitorul TV”:

  • 78% cred ca toate canalele vor ajunge sa emita HD
  • 62% cred ca va creste calitatea programelor TV
  • 51% cred ca va exista posibilitatea sa-si aleaga emisiunea pe care vor sa o vizioneze indiferent de ora
  • 38% cred ca toate canalele vor emite 3D
  • 37% cred ca televiziunea clasica va fi inlocuita cu televiziunea online

Despre perceptia Discovery:

  • 62% dintre respondenti spun ca Discovery Channel a avut un efect pozitiv asupra vietii lor, prin cunostintele dobandite urmarindu-l
  • 17% dintre respondenti spun ca postul este singurul motiv pentru care inca mai au TV/abonament TV
  • 74% apreciaza ca Discovery Channel este diferit prin faptul ca ofera stiinta intr-un format accesibil, 62% – prin felul cum imbina informatia cu divertismentul
  • principalele scopuri pentru care respondentii urmaresc Discovery sunt: pentru cunostinte generale mai bogate; pentru a afla ceva nou; pentru a fi informat; pentru a se relaxa
  • Emisiunile preferate sunt cele de stiinta, urmate de cele de calatorii si de cele de supravietuire.
  • Prezentatorii preferati sunt Bear Grylls (Tehnici esentiale de supravietuire), Adam Savage si Jamie Hyneman (Vanatorii de mituri), Jeremy Clarkson (Top Gear), Mike Rowe (Meserii Murdare)

Una dintre machetele noii campanii Discovery

Una dintre machetele noii campanii Discovery

Foto: Discovery

Datele prezentate de oficialii Discovery mai arata ca 43% dintre respondenti spun ca urmaresc zilnic Discovery Channel si ca 90% dintre respondenti spun ca urmaresc acest post cel putin o data pe saptamana. Intebata in legatura cu valabilitatea acestor afirmatii, Ada Roseti, director de programe pe Europa de Sud-Est la Discovery Networks CEEMEA, a afirmat ca „o proportie comparabila de oameni se gaseste in reach-ul postului”, chit ca, fiind vorba despre un canal aspirational, in astfel de studii „mai multi spun ca se uita decat se uita”. Ea a precizat ca participantii la studiu au fost intrebati explicit in legatura cu Discovery Channel, dar „unii pot sa aiba impresia ca au vazut la Discovery ce au vazut la alte canale, chiar daca intrebarea a fost clar legata de Discovery”.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro