Consiliul Concurentei a declansat o investigatie pe piata tichetelor de masa
Consiliul Concurentei a efectuat inspectii inopinate la sediile primelor trei companii emitente de tichete de masa de pe piata: Edenred, Sodexo Pass si Cheque Dejeuner. Inspectiile au avut loc in cadrul unei investigatii privind o posibila intelegere intre aceste companii in vederea eliminarii de pe piata a celor doi concurenti mai mici, Romticket si Ascendi, informeaza Consiliul Concurentei.
Valoarea nominala a unui tichet de masa este aceeasi pentru toti beneficiarii, 9 lei, fiind stabilita si actualizata periodic, in baza legii, prin ordin, de catre ministrul muncii, familiei si protectiei sociale.
In situatia in care Consiliul Concurentei va constata incalcarea regulilor de concurenta, companiile implicate risca amenzi de pana la 10% din cifra de afaceri. Cu toate acestea, companiile care coopereaza cu autoritatea de concurenta, in cadrul programului de clementa, pot obtine imunitate la amenda sau reduceri substantiale ale amenzilor. Reamintim ca din septembrie 2009, autoritatea romana de concurenta a adoptat noile instructiuni privind politica de clementa, instructiuni care se aplica atat intelegerilor orizontale, cat si restrictionarilor verticale foarte grave.