Sari direct la conținut

VIDEO Producator multimedia msnbc.com: Produsele video folosite in publicitatea online sunt foarte profitabile pe Internet. Mult mai profitabile decat banerele pe care le vezi pe paginile pline de text

HotNews.ro

„Componenta multimedia este extrem de importanta nu numai pentru publicatiile romanesti, ci si pentru publicatiile globale. Din ce am vazut si din studiile de piata, audienta pe Internet creste exponential in fiecare zi. Publicul vrea si mai mult continut multimedia. Daca vrei sa ramai in joc, daca vrei sa supravietuiesti in industria stirilor, este extrem de important sa te adaptezi si sa iti adaptezi modul de expunere al materialelor pe care le promovezi multimedia. Am vazut ca cei care nu o fac, au de suferit”, spune Jim Seida, producator multimedia msnbc.com intr-un interviu HotNews.ro.

De ce a devenit componenta multimedia o parte esentiala a produsului jurnalistic?

Exista mai multe motive: din ce in ce mai multi oameni isi iau informatiile si cauta materiale pe Internet. Calculatoarele lor devin din ce in ce mai performante, conexiunile la internet din ce in ce mai rapide, si cererea pentru materiale video si fotografii creste. Din ce in ce mai multi oameni vor sa vada continut multimedia pe Internet, se pare ca la asta raspunde publicul din ce in ce mai des, la asta reactioneaza oamenii. Cred ca este cel mai bun mod de a spune povesti. De ce sa citesc despre o persoana din Romania, de ce sa citesc spusele unei persoane care traieste in Bucuresti, cand pot foarte bine sa aud persoana respectiva si sa o vad cand vorbeste?

Cat de important este pentru managerii, producatorii, editorii si jurnalistii romani sa inteleaga importanta produsului multimedia si sa promoveze continutul multimedia in redactiile in care lucreaza?

Cred ca este de o extrema importanta nu numai pentru publicatiile romanesti sa promoveze multimedia, ci si pentru publicatiile globale, deoarece din ce am vazut si din studiile de piata, audienta pe Internet creste exponential in fiecare zi. Vor si mai mult continut multimedia. Daca vrei sa ramai in joc, daca vrei sa supravietuiesti in industria stirilor, este extrem de important sa te adaptezi si sa iti adaptezi modul de expunere al materialelor pe care le promovezi multimedia. Am vazut ca cei care nu o fac, au de suferit.

O intrebare foarte interesanta de la unul dintre cititorii nostri care intreaba: care sunt riscurile unei redactii care nu intelege sa se adapteze la tehnologie, care nu intelege importanta componentei multimedia in produsele lor?

Riscurile cele mai evidente sunt ca s-ar putea sa iasa de pe piata. E foarte simplu. pe masura ce lumea se schimba, daca refuzi sa te schimbi cu ea, risti sa-ti pierzi afacerea. Publicul tau va migra catre alte surse de stiri care le ofera ceea ce vor. Daca publicul consumator de stiri cauta materiale multimedia de calitate, si agentia ta de stiri nu ofera asa ceva, atunci tocmai pentru ca publicul de pe Internet este atat de mare si din ce in ce mai multi oameni se muta pe internet in cautare de stiri, e foarte usor pentru ei sa-si ia stirile din alta parte, de la cineva care le ofera continut multimedia. Ori te ineci, ori inoti.

Care este experienta mea ca producator multimedia

Sunt producator multimedia la msnbc.com. Petrec mult timp in birou editand munca fotografilor din lumea intreaga, munca cameramanilor multimedia, cateodata editez materiale video pentru site-ul msnbc.com. Adun multe materiale multimedia, merg pe teren, fac fotografii, inregistrez sunet, filmez, editez, produc si public materiale pentru website-ul nostru.

Cum arata o zi de lucru a unui producator multimedia la msnbc.com?

Zilele mele de munca sunt extrem de variate la msnbc.com. Sunt zile cand stau si fac munca de birou zilnica, cand avem fotografii venite din intreaga lume, primim 9.000 de fotografii in fiecare zi din diverse surse: AP, Reuters, Getty Images. Sunt zile in care stau la calculator cu toate aceste fotografii, avem un servicu foarte rapid de cautare in baza de date, si import fotografii constant pe site-ul nostru: imagini pentru pagina principala, imagini pentru materialele cele mai importante, imagini pentru alte materiale ale sectiunilor care ne-au cerut anumite fotografii pentru povestile lor.

Fac munca de teren. Saptamana trecuta am fost pe coasta Golfului Mexic unde exista o mare scurgere de petrol; am fost in sudul Lousianei, impreuna cu un reporter, amandoi in cautare de povesti ale oamenilor care vor fi afectati de acesta surgere de petrol in momentul in care pata ajunge la mal. Am stat o zi pe barca, intervievand pescari care pescuiesc creveti. Am petrecut o zi mergand pe plaja, vorbind cu oameni care stateau la soare.

Ceea ce imi place cel mai mult sa fac, este sa fiu pe teren si sa spun povesti despre oameni, de fapt imi place sa las oamenii sa-si spuna propriile povesti, asta incerc sa fac. Este foarte greu, timpul este foarte scurt, dar munca are satisfactiile ei pentru mine.

Care este starea redactiilor ziarelor in Statele Unite?

Ziarele din Statele Unite sufera in momentul de fata. Locuiesc in Seattle, Washington, aveam doua ziare locale mari, si acum mai exista doar unul. Venitul din publicitate pentru ziare a inceput sa dispara. pe masura ce iti pierzi veniturile din publicitate, capacitatea ta de a produce continut original dispare, deoarece ai nevoie de acele venituri din publicitate sa iti platesti oamenii care iti furnizeaza acel continut. Mai este un lucru care afecteaza zilarele din Statele Unite. Ati auzit de Craig’s list?

Craig’s list a afectat ceea ce numim sectiunea publicitatii clasificate a ziarelor din Statele Unite. www.craigslist.org este un site de anunturi online gratuite si a afectat veniturile ziarelor care castigau publicitate din sectiunea de anunturi. Publicul ziarelor scade deoarece din ce in ce mai multi oameni isi iau stirile online. O consecinta directa este ca din ce in ce mai putini oameni cumpara ziarele, din ce in ce mai putini publicitari isi fac reclama in ziare. Daca stam putin si ne gandim, in momentul in care cumparam un ziar, stirile din el au cel putin 6 ore.

Tot procesul de a oferi stiri in ziar este atat de ineficient deoarece folosesti resurse incredibile pentru a duce stirea respectiva in mainile cuiva, o printezi pe hartie, o distribui cu camioanele, consumi foarte multa energie, folosesti foarte multe resurse naturale, sa-i oferi cuiva o stire care nu mai este de actualitate in momentul in care pun mana pe ziar si se uita la ea. Pe cand daca ma duc online, pot sa vad materialul respectiv in orice moment, nu trebuie sa conduca nimeni pana la mine acasa si sa mi-l lase in fata usii, iar materialul online este updatat din minut in minut. Daca povestea se schimba, este imediat updatat online, se schimba constant. Cred ca gustul publicului pentru stiri devine din ce in ce mai sofisticat si vor sa stie cea mai noua si updatata versiune a povestii pe care vor s-o citeasca. Iar ziarele nu pot oferi asa ceva.

La msnbc.com veniturile din publicitatea care este in materialele video, sunt mult mai mari decat din publicitatea traditioanala prin bannere. Produsele video online folosite in publicitate sunt foarte profitabile pe Internet. Mult mai profitabile decat banerele pe care le vezi pe paginile pline de text.

Jim Seida s-a aflat in Bucuresti pentru workshop-ul Colorful but Colorblind initiat de Centrul pentru Jurnalism Independent. Impreuna cu Rich Beckman, profesor la University of Miami, au predat multimedia unui grup de jurnalisti romani.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro