Sari direct la conținut

Companiile media online au lansat un set de reguli pentru publicitatea pe internet

HotNews.ro

Mai multe grupuri media, regii de vanzari interactive si companii online au adoptat un set de principii care sa guverneze gestionarea campaniilor de performance marketing pe toate site-urile pe care le editeaza sau le reprezinta din punct de vedere al vanzarii spatiilor de publicitate, se arata intr-un comunicat comun al acestora. Aceste principii si recomandari vor fi aplicate incepand cu data de 1 mai.

Prin adoptarea acestui set de principii, AdEvolution, Apropo Media, ARBOinteractive, Digital Ads, F5, Intact Interactive, InternetCorp, Neogen, Sanoma Hearst Romania si Splendid Interactive isi propun sa faca un pas in directia maturizarii industriei de publicitate online din Romania, prin furnizarea unui cadru coerent care sa raspunda nevoii de stimulare a performantei campaniilor online.

„Aceasta decizie vine intr-un context in care internet-ul a devenit un mediu de comunicare de masa, gradul de penetrare depasind deja 60% in mediul urban (conform cifrelor furnizate de Biroul Roman de Audit al Tirajelor). Astfel, internet-ul este singurul mediu care poate oferi clientilor de publicitate nu numai publicitate de brand (ca televiziunea, radioul, presa scrisa sau outdoor-ul), ci si posibilitatea de a interactiona direct cu actualii si potentialii consumatori, metoda specifica publicitatii online, care are nevoie de un set de reguli specifice”, se mai arata in comunicat.

Setului de principii adoptat de cele zece companii vizeaza utilizarea, in exclusivitate, a unor sisteme bazate pe linkuri text, insotite sau nu de o imagine grafica, reclamele de tip display urmand a fi folosite exclusiv pentru a satisface nevoile de branding, reach si creare de awareness. Se urmareste astfel diferentierea clara intre cele doua categorii de obiective urmarite preponderent de clienti (brand awarness si performanta), atat prin mijloacele de promovare utilizate, cat si prin modul de tarifare (cost-per-click / cost-per-lead / cost-per-action / cost-per-sale, respectiv cost-per-thousand).

De asemenea, recomandarea grupului de initiativa este de a se folosi imagini care prezinta produsul sau serviciul promovat (doar in situatii exceptionale si logo-ul clientului de publicitate) insotite de prezenta obligatorie a unui mesaj (call-to-action) care sa determine utilizatorii sa acceseze linkul propus pentru a primi mai multe detalii despre oferta promovata, fapt care va creste eficienta si rata de raspuns.

Totodata, vanzarea spatiilor se va face in regim de run-of-network si/sau run-of-category (distribuirea reclamelor nu pe un singur site, ci pe intreaga retea sau pe o categorie de site-uri cu profil asemanator), incurajandu-se targetarea reclamelor in functie de cuvinte si expresii cheie sau criterii demografice, urmarindu-se astfel cresterea ratei de click si, implicit, a eficientei campaniilor de promovare online derulate, atat in interesul publisherilor, cat si al agentiilor de media si al clientilor.

Semnatarii au mai aratat ca, incepand cu data de 1 mai 2010, vor aplica principiile si recomandarile de mai sus, in vederea gestionarii tuturor campaniilor de performance marketing derulate pe retelele de site-uri pe care le gestioneaza.

Companiile media au mai anuntat ca lista acestor principii ramane deschisa pentru alte propuneri dar si pentru alti publisheri, grupuri media, regii interactive, agentii digitale si de media precum si pentru clientii care doresc sa contribuie constructiv la maturizarea pietei online din Romania.

Totodata, acestea au informat in legatura cu aceasta initiativa si Consiliul Director al IAB Romania, care a transmis faptul ca “intentioneaza sa infiinteze un grup de lucru care sa studieze si sa construiasca recomandari si bune practici in domeniul acestui tip de campanii. IAB Romania incurajeaza initiativele de autoreglementare a pietei de publicitate online care pot conduce la dezvoltarea si maturizarea acesteia”.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro