Google ofera o solutie publisherilor: continutul contra cost si motoarele de cautare "nu se exclud reciproc"
Google a anuntat o serie de masuri prin care va permite publisherilor sa limiteze numarul de articole pe care utilizatorii le pot accesa gratuit folosind cautarile Google, potrivit The Guardian, care citeaza un anunt in acest sens al Google.
Sursa mentioneaza ca anuntul Google vine la scurt timp dupa ce Rupert Murdoch, magnatul News Corporation, a acuzat din nou agregatorii online precum Google News de „furt” de continut. Potrivit Brand Republic, Murdoch a declarat marti ca jurnalismul este o „marfa” scumpa si a indemnat alte organizatii media sa nu mai ofere continut gratuit.
Potrivit lui Josh Cohen, senior business product manager Google, publisherii vor putea, insa, sa introduca sisteme de plata pentru accesul utilizatorilor la continutul publicat de ei si, in acelasi timp, sa permita in continuare accesul la paginile lor prin cautari Google. „Cele doua optiuni nu se exclud reciproc”, afirma Cohen.
Acest va fi posibil, potrivit reprezentantului Google, in urma unei actualizari a programului First Click Free, ce permite unui publisher sa limiteze accesul gratuit al utilizatorilor Google la maxim cinci pagini de continut pe zi, pe un site, restul fiind accesibil doar daca utilizatorii se inregistreaza sau se aboneaza la siteul respectiv. Google va continua sa indexeze orice pagina gratuita a siteurilor care aplica sisteme de plata, precum cele care contin titlul si 1-3 paragrafe ale unui articol care poate fi citit integral doar contra cost.