Sari direct la conținut

Veniturile ING Asigurari de Viata, in scadere cu 9% dupa primele noua luni din acest an

HotNews.ro

Volumul primelor brute totale subscrise de ING Asigurari de Viata in primele noua luni ale acestui an au depasit 387,5 milioane lei, in scadere cu 9% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ca urmare a apetitului mai redus al clientilor pentru produsele cu componenta investitionala, a anuntat miercuri asiguratorul. In aceeasi perioada asiguratorul a inregistrat un profit brut de 75,5 milioane lei, de 2,3 ori mai mare decat in aceeasi perioada a anului trecut.

„Evolutia pietei de asigurari in trimestrul al treilea confirma tendintele sesizate in prima jumatate a anului. Observam, pe de o parte, scaderea constanta a numarul de rezilieri si o apetenta mai mare a clientilor pentru produsele de protectie. Pe de alta parte, perpetuarea impactului financiar al crizei asupra populatiei si companiilor, cuplata cu instabilitatea din mediul politic romanesc, ne determina sa fim mai rezervati in privinta unei reveniri rapide a pietei de asigurari in zona pozitiva de evolutie”, a declarat Cornelia Coman, director general ING Asigurari de Viata.

Numarul contractelor reziliate si rascumparate a scazut cu 17% fata de trimestrul anterior

In primele noua luni din acest an, compania a obtinut un profit brut de 75,5 milioane lei, comparativ cu 32,4 milioane lei in aceeasi perioada din 2008. Asiguratorul sustine ca in ultimele trei luni, numarul clientilor care au renuntat la contractele de asigurari a continuat sa scada.

„Numarul total de contracte reziliate si rascumparate in intervalul iulie-septembrie s-a redus cu 17% fata de trimestrul al doilea, respectiv cu 23% fata de primele trei luni ale anului. In plus, in septembrie numarul clientilor care si-au repus in vigoare contracte s-a majorat cu 25% fata de luna august a.c.”, se arata in comunicatul asiguratorului.

Cota de piata in crestere cu 6% pe pilonul III de pensii

Pe segmentul de pensii facultative (pilonul III de pensii), ING Asigurari de Viata avea prin cele doua fonduri administrate un numar de 68.600 de participanti, cu peste 36% mai multi fata de perioada similara din 2008. Valoarea activelor nete din administrarea celor doua fonduri facultative este de 72,7 milioane lei, in crestere de aproape 3,4 ori comparativ cu septembrie 2008 si cu 25% fata de jumatatea anului 2009.

Astfel, ING Asigurari de Viata detinea dupa primele noua luni ale anului 2009 o cota cumulata de 42,2% in functie de active din piata pensiilor facultative (sursa: CSSPP), in crestere cu aproape 6% fata de cota de 36,3% din perioada similara a anului 2008.

Procentul conturilor goale la fondul de pensii private obligatorii s-a redus cu circa 2%

Pe segmentul pensiilor private obligatorii (pilonul II) ING Fond de Pensii avea la 30 septembrie active nete in valoare de 783 milioane lei, detinand o cota de 39,2% (sursa: CSSPP) din piata pensiilor private obligatorii (care cumula un total al activelor nete de 1,996 miliarde lei). La aceeasi data, ING Fond de Pensii avea 1.606.613 clienti, dintre care 94% au platit cel putin o contributie.

Procentul de conturi goale inregistrat de ING Fond de Pensii dupa primele trei trimestre din 2009 s-a redus cu circa 2% fata de prima jumatate a anului ajungand la 6%, in comparatie cu nivelul de 7,9% inregistrat de piata (potrivit datelor APAPR) in aceeasi perioada.

Datele companiei mai arata ca performanta anualizata a investitiilor de la lansarea fondului de pensii obligatorii al ING pana la 30 septembrie 2009 a fost de 18,5% fata de 15% (potrivit APAPR) cat a fost randamentul mediu ponderat al fondurilor din Pilonul II in aceeasi perioada.

La sfarsitul lunii trecute, grupul financiar olandez ING a anuntat ca, in urmatorii patru ani, isi va separa activitatile bancare de cele de asigurari. ING Asigurari de Viata a explicat ca „decizia vine ca urmare a finalizarii planului de reorganizare anuntat la inceputul anului, plan recent agreat si cu Comisia Europeana si ca separarea activitatilor bancare de cele de asigurari nu va avea niciun impact negativ asupra produselor si serviciilor oferite clientilor sau asupra angajatilor”.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro