VIDEO Cannes Lions la final: campaniile interactive, bazate pe implicarea comunitatilor, au castigat cele mai importante premii
Campania lui Barack Obama pentru alegerile prezidentiale a castigat, la sfarsitul saptamanii trecute, doua dintre cele mai importante premii la festivalul international de publicitate Cannes Lions, premii cu un impact major asupra industriei de media si publicitate. Aceste premii si victoriile obtinute de o alta campanie, „de PR”, anume „Cea mai buna slujba din lume”, au determintat publicatia de specialitate Advertising Age sa proclame ca epoca publicitatii asa cum o stim „a trecut”.
„Cel mai dorit premiu la Cannes a fost atribuit unei reclame care nu a fost conceputa pentru TV, in timp ce o campanie de PR a doborat recordurile, castigand cele mai multe mari premii la un singur festival”, scrie Advertising Age despre impactul editiei din acest an la Cannes Lions. Publicatia il citeaza pe David Lubars, presedintele juriilor la categoriile Presa si Film, potrivit caruia „lumea a luat, acum, calea implicarii voluntare”.
La sfarsitul saptamanii trecute au fost anuntati castigatorii la categoriile Film, Titanium si Integrated, considerate cele mai importante premii la Cannes Lions.
- Marele premiu la Categoria Film – unde dominau, pana acum, campaniile publicitare TV – a fost acordat unei campanii interactive, „Carousel„, realizata de Tribal DDB Amsterdam pentru Philips.
- Una dintre cele mai premiate campanii a fost „Cea mai buna slujba din lume„, pentru oficiul de turism din Queensland, Australia, campanie care a castigat marele premiu la categoria PR, introdusa in premiera la aceasta editie a festivalului, dar si la categoriile Cyber si Direct.
- Campania lui Barack Obama pentru presedintie a castigat marele premiu la categoriile Titanium – unde, potrivit organizatorilor, sunt premiate ideile inovatoare ce deschid noi drumuri – si Integrated – unde sunt premiate campaniile dezvoltate pe mai multe platforme. Campania electorala a lui Obama a castigat, potrivit The Guardian, pentru combinatia de campanii new media, comunicare directa si de implicare a comunitatilor, alaturi de o „utilizare tactica a publicitatii traditionale TV”
Video – Philips Carousel
Video – Cea mai buna slujba din lume