IAA Romania: Au reaparut atacurile media la adresa unor branduri sau companii, pe fondul crizei
IAA Romania, asociatie ce reprezinta interesele industriei de comunicare din Romania, condamna, intr-un document de pozitie publicat pe propriul site, atacurile venite „din partea unor canale media” „la adresa unor branduri sau companii active in comunicare pe piata romaneasca”. Presedintele IAA Romania, Felix Tataru, a declarat pentru HotNews.ro ca asociatia a luat pozitie deoarece s-au inmultit semnalele ca „unele publicatii sau televiziuni lanseaza astfel de atacuri pentru a cere bani”.
„Fata de anii anteriori, in ultimul timp au venit din partea membrilor nostri mai multe solicitari sa luam pozitie fata de aceasta situatie. Ajutorul care ni se cere s-a intetit”, a afirmat Felix Tataru. Potrivit acestuia, „pe fond de criza, disperarea in media e mai mare iar astfel de atacuri tind sa devina un practica obisnuita, desi este antieconomic si imoral”. El a precizat ca in cadrul IAA Romania vor avea loc discutii pe aceasta tema.
Potrivit documentului de pozitie al IAA – asociatie ce reuneste agentii de publicitate, clienti de publicitate si companii mass-media – in contextul crizei „au reaparut practici neprofesionale si condamnabile din partea unor canale media, respectiv atacuri directe sau indirecte la adresa unor branduri sau companii active in comunicare pe piata romaneasca”. Atacurile au drept scop, „mai mult sau mai putin transparent, obtinerea de buget de publicitate, constituindu-se intr-un veritabil mecanism de santaj care aduce atingere imaginii brandurilor si companiilor afectate”.
„Consiliul Director al IAA Romania condamna astfel de practici si isi exprima convingerea ca atat companiile active pe piata de publicitate, cat si canalele mass-media, vor face eforturi de a le sanctiona si de a reactiona prompt si profesional atunci cand este cazul, prin luari de pozitie publice sau prin intermediul asociatiilor profesionale si grupurilor de sustinere”, mai arata documentul IAA.