Poșta a început distribuirea cardurilor de energie: Câte vor fi livrate pentru început în București și în alte 6 județe
Poșta Română a anunțat miercuri că a început livrarea cardurilor de energie către persoanele vulnerabile din București și 6 județe, subliniind că, până la finalul acestei luni, cardurile vor fi împărțite etapizat, în toate județele țării.
Peste 10.000 de poștași vor ajunge, în cursul lunii februarie, la 2,8 milioane de locuințe pentru distribuirea ajutoarelor de încălzire. Astăzi au început livrarea în București și în 6 județe: Alba (37.000), Argeș (53.000), Bacău (52.000), Bihor (58.000), Ilfov (29.000) și Teleorman (27.000), respectiv în peste 360.000 de locuințe. În Capitală sunt distribuite 106.000 de carduri.
- „Sunt aproape 4 milioane de beneficiari care vor intra în posesia acestor carduri până la finalul lunii februarie, însă distribuirea se va face treptat. Până la data de 20 februarie, când vom avea posibilitatea de a plăti ajutorul de încălzire, cât mai mulți români urmează să intre deja în posesia cardurilor.
- Îi îndemn pe toți beneficiarii să aibă răbdare și încredere că vor primi aceste carduri în intervalul de timp anunțat, după cum sunt identificați pe liste, fiecare, conform graficului de distribuire”, a declarat Marcel Boloș, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene.
Odată intrați în posesia cardurilor, beneficiarii vor putea utiliza ajutorul pentru plata facturilor la energie prin următoarele modalități:
- direct la poștaș;
- la orice oficiu poștal din mediul urban sau la oficiul poștal pe raza căruia își are domiciliul beneficiarul, în mediul rural;
- online, prin intermediul aplicației informatice pe care Poșta Română o va pune la dispoziție.
„Venim în sprijinul românilor și le oferim posibilitatea să achite și online facturile la utilități, prin intermediul unei aplicații informatice pusă la dispoziție de Poșta Română. În acest sens, vom avea un meniu special pe site-ul Poștei, unde beneficiarii cardurilor vor putea completa datele personale, vor încărca documentele necesare (buletinul de identitate, cardul de energie și factura la utilități) și vor trimite, apoi, informațiile către noi. Prin sistemele noastre informatice, vom procesa, apoi, plata”, a declarat Valentin Ștefan, directorul general interimar al Poștei Române.
Pentru orice întrebări punctuale legate de plata ajutorului la încălzire, Poșta Română a deschis un call center specializat pe această problemă. Numărul de telefon la care beneficiarii pot obține informații de la angajații Companiei este: 031 9966, de luni până vineri, între orele 08:00-20:00.
Plata facturilor și a datoriilor la energie ale persoanelor vulnerabile, beneficiare ale ajutorului de 1.400 de lei, se va putea face și online prin intermediul unei aplicații informatice a Poștei Române, după ce Guvernul a adoptat marți o Ordonanță în acest sens.
Când și cum se vor face plățile facturilor la energie
Amintim că sprijinul de 1.400 de lei (în două tranșe: februarie și septembrie 2023) se acordă per loc de consum, și în urma calcului venitului eligibil care trebuie să fie sub 2.000 de lei. Astfel că, în gospodăriile cu mai mulți locuitori, se adună veniturile tuturor colocatarilor și se împarte la numărul acestora, iar suma rezultată trebuie să fie mai mică de 2.000 de lei, inclusiv.
Autoritățile verifică acum listele cu beneficiari eligibili – circa 4 milioane de posibili beneficiari – din perspectiva veniturilor membrilor din fiecare gospodărie fiind interogate baze de date de la ministerul Muncii, Evidența populației și ANAF, astfel că autoritățile descoperă acum haosul din bazele de date ale statului.
Situația trebuie clarificată până pe 15 februarie, când MIPE va livra banii către Poșta Română, a spus săptămâna trecută ministrul Marcel Boloș.