Sari direct la conținut

De la anul nu vom mai avea practici comerciale incorecte

Cotidianul

Proiectul de de lege privind reglementarea unor practici comerciale incorecte ale agentilor economici in relatia cu consumatorii a primit toate avizele ministerelor implicate, fiind transmis deja Secretariatului General al Guvernului.

„Este foarte posibil ca acest proiect sa fie prezentat curand in sedinta pregatitoare de Guvern”, ne-a declarat Mihail Meiu, director in cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului.

Dezbateri pe aceasta tema, la care au participat numerosi operatori economici dar si experti ai Autoritatii, s-au tinut recent la Brasov.

Se recomanda solutionarea pe cale amiabila

Dezbaterile au urmarit implementarea legislatiei europene cu scopul clar precizat de prevenire a incalcarii legislatiei din domeniul protectia consumatorilor.

Au fost analizate si comentate Directiva EC nr. 44/1999, transpusa prin Legea 449/2003 privind vanzarea produselor, inclusiv a celor executate la comanda, si garantiile asociate acestora (act normativ intrat in vigoare la 1 ianuarie 2007), cat si Directiva EC nr. 29/2005 privind practicile comerciale abuzive, norma care ar trebui implementata la sfarsitul acestui an.

Presedintele ANPC, Dan Vlaicu, a mentionat ca, intr-o economie de piata moderna si intr-un stat democratic nu trebuie sa primeze doar puterea legii, ci si angajamentele asumate in mod voluntar, care, de multe ori, pot rezolva amiabil problemele ivite intre operatorul economic si consumator.

„Acceptarea de catre operatorii economici a unor asemenea principii de solutionare amiabile vor conduce la evitarea folosirii legii ca element coercitiv, beneficiarii aplicarii acestor principii fiind atat consumatorii cat si operatorii economici.

Acest lucru va aduce castig atat din punct de vedere material, prin evitarea unor cheltuieli judecatoresti, consum de timp de ambele parti, precum si evitarea unor posibile situatii ce pot conduce la afectarea imaginii companiei”, sustin oficialii Autoritatii.

Practici inselatoare

Potrivit normelor europene, practicile comerciale incorecte in orice situatie sunt impartite in practici inselatoare si practici agresive.

Practica inselatoare este si „Lansarea unei invitatii de cumparare produse la un anumit pret fara a se dezvalui motivele pentru care comerciantul considera ca nu va mai furniza asemenea produse sau ca vreun alt comerciant nu poate furniza astfel de produse sau produse similare la acelas pret, pentru aceeasi perioada, in aceleasi cantitati, tinand cont, in mod rezonabil, de produs, de amploarea reclamei si de pretul oferit”.

Integral in Curierul National

de Afrodita Cicovschi

Alegeri București 2025: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro