Maybach are probleme de identitate
Lupta pentru suprematie, intre marii constructori, se da nu doar la categoria modelelor de volum, ci si in segmentele premium si de lux. Exemplul celor de la Porsche, care demonstreaza foarte clar ca profitabilitatea nu este dependenta de volum.
In timp ce BMW a preluat Rolls-Royce si a lansat costisitorul Phantom, cu un succes relativ, Volkswagen a cumparat Bentley si l-a relansat gratie coupe-ului Continental GT, al carui success a surprins toata lumea. DaimlerChrysler a reinviat defuncta marca Maybach, dar… a ratat intrarea pe piata extrem de selectiva a modelelor de lux.
DaimlerChrysler spera sa vanda 600 de unitati Maybach pe an, pe piata americana, insa nu a vandut decat putin peste 150. Astfel, numarul dealerilor a fost redus la aproape jumatate, iar gurile rele sustin ca, daca modelele Maybach 57 si 62 nu vor reusi sa atraga clientela, celebra marca are sanse sa redevina doar o poveste frumoasa.
Se pare ca principalul neajuns al automobilelor Maybach este asemanarea izbitoare a acestora cu varful de lance de la Mercedes, Clasa S, in conditiile in care preturile difera radical. In schimb, BMW si Volkswagen au reusit sa lanseze modele Rolls-Royce si Bentley cu identitate proprie clar conturata, total diferite de modelele BMW, respectiv VW, lucru ce se reflecta in cifrele de vanzari.