Garrison: Companiile ar trebui sa se concentreze pe clienti, nu pe produse
Asta, sustine el, accelereaza cresterea afacerii unei companii. Pentru aceasta, sustine Garrison, o companie ar trebui sa se concentreze mai ales pe clienti, decat pe propriul brand. “Brandul ar trebui sa fie relevant pentru consumatori si sa insemne ceva pentru ei. Pe asta se bazeaza valoarea unui brand”, isi explica el filosofia.
O multitudine de companii se pierd analizandu-si brandul si estimand ce beneficii ar avea. In schimb, ar trebui sa se concentreze pe consumator, pe toate etapele de dezvoltare a afacerii.
Cea mai buna metoda de a vinde ceva unui client este concentrandu-te asupra lui. Iar asta o poti face, sustine Garrison, daca il cunosti indeaproape. “Cei mai multi oameni nu se trezesc dimineata cu nevoia de a cumpara un anumit brand si de a il face parte din viata lor”, spune Garrison.
Specialistii in marketing trebuie sa creeze aceasta nevoie, lasandu-i pe consumatori sa afle cum si in ce fel ii ajuta produsul sau brandul respectiv, exemplifica el. Odata convins consumatorul, promisiunea facuta in campania de marketing trebuie tinuta si intarita, altfel brandul iese din mintea consumatorului, considera Garrison.
Teoria sa, spune Garrison, poate fi aplicata chiar daca este vorba despre produse adresate mediului de business sau publicului larg. Si intr‑un caz si in altul cunoasterea clientului trebuie sa fie riguroasa, iar pozitionarea semnificativa.
De asemenea, subliniaza el, in momentul in care incerci sa comunici cu un client, fie printr-o campanie de advertising sau printr-un telefon de vanzari, trebuie sa tii cont de viata si de starea lui de spirit. “Cum faci asta, difera, cu siguranta, de la un business la altul. Dar principiile de baza sunt aceleasi”, spune Paul Garrison.
In ceea ce priveste implicarea noilor tehnologii in comunicare si marketing, specialistul considera ca ele trebuie adoptate nu doar pentru ca sunt noi, ci doar daca au intr-adevar o legatura si o relevanta pentru brand si consumatori.
“Specialistii in marketing ar trebui sa se concentreze pe a crea un brand relevant, nu doar pe a intrerupe emisiunile tv sau radio cu mesajele lor publicitare”, spune Garrison, care adauga ca aceasta a doua metoda nu a avut niciodata rezultatele pe care multi au crezut ca le are.
Un articol de Simona Firtat