Sari direct la conținut

Campioni la bagaje ratacite

Evenimentul Zilei

In perioada iulie-septembrie, marile companii aeriene din Europa au pierdut aproape doua milioane de bagaje. British Airways, care opereaza si in Romania, e pe locul doi in top.

Aglomeratia din lunile de vara de pe marile aeroporturi i-a facut chiar si pe marii operatori aerieni sa rataceasca mii de bagaje. In topul companiilor clasice de linie care au pierdut vara aceasta cele mai multe bagaje se afla British Airways, Alitalia, KLM, Air France si Lufthansa, operatori care efectueaza zboruri si in Romania.

Din randul companiilor care opereaza si in Romania, cele mai mari probleme le-au avut englezii de la British Airways, care „au reusit” sa rataceasca 30 de bagaje la 1.000 de pasageri. Pe conti-nentul european au fost depasiti la acest „record” doar de portughezii de la TAP Air, potrivit celor mai recente date ale Asociatiei Companiilor Aeriene Europene (AEA).

Tinand cont de cei aproape 12 milioane de calatori imbarcati, rezulta ca, in doar trei luni (iulie-septembrie 2007), operatorul britanic a pierdut aproximativ 360.000 de bagaje.

Compania romaneasca Tarom se afla pe locul 19 in acest clasament, cu 11,7 bagaje ratacite la 1.000 de pasageri imbarcati, fata de doar 9,9 in aceeasi perioada a anului trecut. Reprezentantii companiilor aeriene sustin insa ca, in Romania, numarul de bagaje pierdute nu este la fel de mare ca in alte tari, iar aceasta si datorita marimii mai reduse a aeroporturilor.

Potrivit datelor AEA, media de bagaje pierdute de companiile aeriene in perioada iulie-septembrie 2007 a fost de 18,9 la 1.000 de calatori, ceea ce inseamna aproape doua milioane de valize ratacite de companiile aeriene clasice pe intregul continent. Fata de aceeasi perioada a anului trecut, datele nu difera prea mult.

http://www.evz.ro/article.php?artid=330113

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro