Test baterie mașină electrică la 50.000 km. Cât s-a degradat
Degradarea bateriei mașinilor electrice este o preocupare constantă și justificată a celor care au o mașină electrică sau care vor să cumpere una. Cu ajutorul unui test specializat, patentat de organizația germană DEKRA, am supus testării un Volkswagen ID.3 1ST Edition care are aproape 50.000 km la bord și doi ani vechime.
În utilizarea zilnică, mașina merge în continuare ca atunci când era nouă, în termeni de autonomie și putere de încărcare.
La evenimentul DEKRA, organizat la AMCKART, au fost testate mai multe mașini electrice și hibride, însă acest ID.3 avea cel mai mare număr de kilometri la bord. Deci și cea mai mare degradare a bateriei.
Cei 50.000 km au fost parcurși jumătate în oraș și jumătate în extraurban. Totodată, încărcările sunt împărțite în mod egal între sesiuni de alimentare lentă, acasă (4 kW) și rapidă (până la 100 kW, cât poate maxim mașina).
Ceea ce se observă din utilizarea mașinii, precum și în testul DEKRA, este că starea de sănătate a bateriei este 100%.