Sari direct la conținut

Cotidianul: Paul Pacuraru a dat un tun second-hand Parlamentului

Cotidianul

Camera Deputatilor a atribuit direct un contract de 161.000 de dolari firmei unde este actionar ministrul Paul Pacuraru, pentru upgradarea unor copiatoare vechi de 10 ani, in loc sa organizeze licitatie si sa cumpere altele noi, la jumatate de pret.

Reprezentantii Camerei Deputatilor care s-au ocupat de incheierea acestui contract ne-au declarat ca au ales sa upgradeze copiatoarele vechi de 10 ani in loc sa cumpere altele noi prin licitatie, pentru a iesi mai ieftin. Comparind pretul platit de Camera Deputatilor pentru upgradarea copiatoarelor cu pretul unor copiatoare noi, cu aceeasi configuratie tehnica, a reiesit ca aparatele noi sint la jumatate din pret.

De ce a preferat totusi Camera Deputatilor sa upgradeze niste copiatoare vechi de 10 ani, in loc sa cumpere altele noi, mai ieftine? O posibila explicatie ar fi ca unul dintre actionarii firmei care a primit contractul, SC Eurocom SA, este ministrul Muncii, Paul Pacuraru.

El detine 25% din actiuni si este membru fondator al firmei si fost director general al acesteia.

Singura firma din Romania care putea face upgradarea acelor copiatoare este firma ministrului Pacuraru, deoarece aceasta este unic importator si distribuitor al copiatoarelor respective si al componentelor pentru acestea. In acest context, nu a mai fost nevoie de organizarea unei licitatii, deoarece firma ministrului Pacuraru era singurul ofertant.

Conducerea Serviciului de Achizitii Publice de la Camera Deputatilor a decis, la inceputul acestui an, ca trebuie sa schimbe copiatoarele care deservesc comisiile si grupurile parlamentare. Cele cinci copiatoare existente, OCE model 3165, au fost cumparate in 1998, prin licitatie, de la firma SC Eurocom SA, pentru 955 de milioane de lei vechi, fara TVA. La cursul dolarului de atunci, copiatoarele au fost achizitionate cu 107.605 dolari, ceea ce inseamna ca pentru un copiator s-au achitat 21.521 dolari.

In loc sa organizeze licitatie publica, Alexandru Tanase, directorul Directiei Tehnice, a cerut colegilor de la departamentul Audiovizual sa faca un studiu de fezabilitate, pentru a vedea daca nu ar fi mai ieftin sa upgradeze acele copiatoare, in loc sa cumpere altele noi. Din punct de vedere tehnic, un copiator vechi de 10 ani este depasit, si moral, si fizic.

Cu toate acestea, studiul de fezabilitate al Camerei Deputatilor a scos in evidenta faptul ca ar fi mult mai avantajos pentru bugetul institutiei ca respectivele copiatoare sa fie upgradate. Prin urmare, s-a renuntat la licitatia de achizitie si s-a decis upgradarea copiatoarelor existente. Pentru ca totul sa para legal, producatorul echipamentelor OCE a primit o scrisoare de la Camera Deputatilor in care a fost intrebat ce firma de pe teritoriul Romaniei e autorizata sa upgradeze copiatoarele OCE.

Raspunsul a fost ca singura firma din Romania care putea face acest serviciu este firma SC Eurocom SA. Cu acest raspuns in mapa, reprezentantilor Camerei Deputatilor nu le-a mai ramas decit sa atribuie direct firmei SC Eurocom SA contractul. Motivatia: „Lucrarile/produsele/serviciile pot fi furnizate numai de un anumit ofertant, din motive tehnice“. Valoarea contractului e de aproape 3,9 miliarde de lei vechi. Transformind in dolari americani la cursul zilei, reiese ca un copiator upgradat a costat 32.256 de dolari fara TVA.

Cotidianul

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro