Sari direct la conținut

Divizare cu repetitie la CFR Calatori

Romania Libera

„Trebuie realizata o metodologie de calcul al costurilor pentru fundamentarea tarifelor si solicitarea de subventii”, ne-a declarat ministrul.

Este vorba de crearea unei companii de transport feroviar de lung parcurs si a altor opt societati de scurt parcurs, pe structura regionalelor, acestora din urma revenindu-le sarcina de a exploata trenurile personale.

Parteneriat cu o companie europeana

Ludovic Orban spune ca prima companie, cea de lung parcurs, va putea eficientizata repede si se poate trece la un parteneriat cu o societate feroviara puternica din Europa, in timp ce in cazul celorlalte se impune o analiza serioasa a rutelor ce vor fi operate.

Potrivit ministrului, transportul feroviar are avantaje competitive incontestabile care ar trebui exploatate, mentionand in acest sens viteza, confortul si periodicitatea.

„Totul consta intr-un bun management si adaptarea ofertei la cerere”, a concluzionat el. Ministrul nu a vrut sa comenteze faptul ca divizarea CFR Calatori s-a mai produs o data, dupa care s-a revenit la formula initiala.

Pe vremea cand era ministru al Transporturilor, Traian Basescu isi argumentase similar decizia de a crea mai multe societati pe structura operatorului de transport feroviar de calatori.

La momentul divizarii, Basescu spunea ca in maximum sapte luni de zile reforma va incepe sa-si faca efectul, ceea ce nu s-a intamplat. Singurele efecte palpabile au fost atunci cresterea numarului de directori si de membri ai AGA si ai Consiliilor de Administratie, ceea ce a umflat si mai mult costurile.

Fuziunea aeroporturilor, mentinuta

Daca in transportul feroviar se pregateste divizarea, in cel aerian va fi mentinuta fuziunea dintre aeroporturile Baneasa – Aurel Vlaicu si Otopeni – Henri Coanda, chiar daca ea a fost intens contestata cand a fost facuta de fostul ministru Radu Berceanu.

Ba, mai mult, Ludovic Orban ne-a declarat ca in cel mai scurt timp vor fi desemnati reprezentantii in AGA si CA ale companiei Aeroporturi Bucuresti si vor incepe procedurile pentru privatizarea acesteia.

„Compania trebuie eficientizata si pregatita pentru privatizare, deoarece exista o competitie pe plan regional cu aeroporturile din Budapesta si Sofia”, spune ministrul.

Un articol de Adrian Barbulescu

Integral in Romania libera

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro