Sari direct la conținut

Facebook vrea să-și rescrie relația cu editorii de presă, inclusiv pe baza unor formule de "monetizare" a jurnalismului de calitate – Mark Zuckerberg

HotNews.ro
Mark Zuckerberg si Mathias Dopfner, Foto: Captura Facebook
Mark Zuckerberg si Mathias Dopfner, Foto: Captura Facebook

Facebook va discuta în perioada următoare o serie de posibile măsuri pentru a sprijini jurnalismul de înaltă calitate, după cum a spus Mark Zuckerberg luni, într-o primă astfel de discuție cu CEO-ul grupului media european Axel Springer. Printre ideile vehiculate de fondatorul Facebook – o relație mai directă cu editorii de presă, inclusiv pentru „monetizare”, mai multă implicare în filtrarea știrilor și o posibilă secțiune specială pentru știri, pe platforma de social media.

Dezbaterile vin în condițiile în care Facebook este de multă vreme presată pe seama rolului său în răspândirea știrilor false, în acte de dezinformare în momente cheie precum alegerile din diverse țări sau referendumul pentru Brexit.

  • Compania de tehnologie este totodată considerată de mulți, simultan, o companie de media: inclusiv interlocutorul de azi al lui Zuckerberg, CEO-ul Axel Springer Mathias Dopfner, a ridicat această problemă și a avertizat că prea multă filtrare a fluxului de știri ar putea transforma și mai mult Facebook într-o companie media și ar putea duce la fragmentarea ei, în plan de afaceri, la presiunea forurilor de reglementare din lume.

Zuckerberg spune, în cadrul dezbaterii, că dorește ca Facebook să aibă o serie de principii călăuzitoare pentru a clădi o secțiune specială dedicată știrilor, precum și un model de afaceri ce include o colaborare „de monetizare” cu editorii.

Deocamdată, însă, „avem o foaie albă” în față, arată Zuckerberg.

  • Întreaga discuție – mai jos

Facebook nu este la prima tentativă de a separa fluxul de știri de celelalte tipuri de conținut din news feed. La finele lui 2017, în câteva țări, a separat știrile într-un tab aparte, dar a renunțat la proiect după un val de critici din partea editorilor și utilizatorilor din țările respective.

La începutul acestui an, compania a anunțat că intenționează să producă una dintre cele mai mari schimbări ale news feed-ului, urmând să pună accentul pe conținut provenind de la familiile și prietenii utilizatorilor decât de la terți, inclusiv de la editorii de presă – detalii aici.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro