Sari direct la conținut

Mercedes vine la Cluj

Ziua de Cluj

Grupul german Daimler va deschide in Parcul Industrial Tetarom III din comuna Jucu o uzina de asamblare finala a autoturismelor Mercedes, potrivit informatiilor ZIUA de Cluj. Unitatea de productie, care va ocupa intre 170 si 200 de hectare, va insuma o investitie de 400 de milioane de euro. La fabrica de autoturisme din Cluj vor lucra 4.000 de persoane.

“Pentru terenul disponibil langa fabrica Nokia s-au mai anuntat, in afara de Daimler, alti doi investitori importanti din domeniul auto. Concurenta este mare, iar sindicatele isi spun si ele cuvantul. in Parcul Industrial din Jucu se vor produce 350.000 de autovehicule pe an. Perspectivele sunt fantastice”, spun surse din mediul de afaceri.

“Ca si in cazul Nokia, orice discutie cu orice investitor, indiferent de unde vine sau cat este de mare, are la baza o clauza de confidentialitate. Din acest punct de vedere nu va pot spune absolut nimic despre discutiile pe care le poarta Consiliul Judetean (CJ) cu orice fel de investitor”, ne-a declarat ieri presedintele CJ, Marius Nicoara.

Director general al societatii Tetarom Cluj, Viorel Gavrea, a declarat zilele trecute ca are cereri din partea unor investitori importanti care ar mai putea ocupa inca 700 ha din Tetarom III, dar ca deocamdata ar fi bine sa poata sa obtina cele 170 ha pe care le-a solicitat pentru extinderea Parcului Industrial.

Directorul Tetarom nu a putut fi contactat in cursul zilei de ieri. Executivul CJ face demersuri pentru a prelua inca 170 ha pentru extinderea Tetarom 3. in acest context a fost pregatit un proiect de hotarare a CJ pentru sedinta de azi.

O noua generatie de Mercedes

Grupul Daimler a anuntat ca analizeaza optiunea de a construi o noua unitate de productie in Romania sau in Polonia, unde va fabrica din 2011 modele noi de automobile din clasele A si B, a informat ieri saptamanalul german Automobilwoche, citat de Thomson Financial.

Un oficial al grupului a adaugat ca proiectul se afla intr-un stadiu incipient. Cu toate acestea, conducerea Daimler a refuzat sa comenteze informatiile. Divizia producatoare de autoturisme a Daimler, redenumita Mercedes-Benz Cars, vrea sa finalizeze in prima jumatate a anului conceptul tehnic pentru noua generatie de autoturisme clasa A si B.

“Vrem sa crestem, cu noua generatie auto. Ne-am propus sa producem semnificativ mai mult decat cele 270.000-280.000 de unitati actuale”, a afirmat director operational al Mercedes-Benz Cars, Rainer Schmückle, pentru Automobilwoche.

El a explicat ca, intrucat modele din clasele A si B sunt pozitionate pe un segment de piata puternic competitiv, infiintarea unui nou centru de productie in Europa de Est ar trebui sa contribuie la indeplinirea obiectivelor privind nivelul costurilor. Planul de constructie a unei noi fabrici in Romania sau Polonia nu implica transferarea productiei de la unitatea din Rastatt, a mai spus Schmückle.

Al treilea gigant auto in Romania

Analistii au evaluat diferit planurile grupului german de constructie a unei noi fabrici in Europa de Est.

“Un avantaj in cazul Poloniei este legat de problemele de logistica, intrucat transportul autoturismelor catre Europa de Vest este mai usor”, a spus Carol Thomas, analist la compania JD Powers.

Pe de alta parte, costurile cu forta de munca sunt mult mai scazute in Romania decat in Polonia. Analistul Christoph Stürmer, de la Institutul de Prognoza Global Insight, sustine ca situatia se poate schimba pe termen scurt, iar costurile cu forta de munca ar putea urca rapid, fara a putea compensa pentru costurile de logistica si calitate.

Grupul german DaimlerChrysler s-a separat la nivel international in 2007 de compania americana Chrysler. Daimler a vandut in august 2007 o participatie majoritara la Chrysler catre fondul de investitii Cerberus Capital Management, iar divizia producatoare de autoturisme a Daimler a fost redenumita Mercedes-Benz Cars, la cererea actionarilor. in Romania mai sunt prezenti constructorii auto Dacia, detinut de grupul francez Renault, si Automobile Craiova, preluat de Ford pentru 57 de milioane de euro.

Calin Poenaru, Titus Craciun – Ziua de Cluj

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro