Sari direct la conținut

O noua autostrada a mortii: Bucuresti-Ploiesti, mai serpuita ca DN1

Gandul

Putinii kilometri de autostrada pe care Romania ii are la ora actuala, dar care fac sute de victime in accidente rutiere vor fi completati cu un tronson mai serpuit decat un drum national.

Viitoarea autostrada Bucuresti -Ploiesti este, cel putin pe harta, mai intortocheata si mai lunga cu sapte kilometri decat actualul drum care face legatura intre Capitala si municipiul Ploiesti, cunoscuta ca una dintre cele mai insangerate sosele ale Romaniei.

DN1, din Bucuresti pana la soseaua de centura a Ploiestiului, masoara putin peste 53 de kilometri, iar autostrada va avea 62 de kilometri.

Traseul autostrazii incepe din strada Petricani din Bucuresti (km 0+000), cu aproximativ 1.200 metri inaintea intersectiei cu calea ferata Bucuresti-Constanta. Din punct de vedere administrativ, autostrada va incepe din sectorul 2 al municipiului Bucuresti si se continua pe teritoriul judetelor Ilfov si Prahova.

Autostrada va traversa lacul Pipera pe un pod si va trece foarte aproape de groapa de gunoi din comuna Voluntari. Inainte de a se intalni cu viitoarea autostrada de ocolire, aliniamentul autostrazii Bucuresti-Ploiesti va traversa teritoriile localitatilor Tunari si Stefanestii de Jos din judetul Ilfov.

Imediat dupa padurea Vlasiei, autostrada se va intersecta cu un drum judetean ce face legatura intre Gruia si Lipia.

La Km 60+450, aceasta se va intersecta cu DN 1, unde va fi construita o intersectie pentru a permite accesul la si de la autostrada. Un pasaj superior va fi construit pentru a traversa DN 1, aceasta necesitand demolarea Primariei Barcanesti si a aproximativ zece case care vor fi construite pe parcele de terenuri din apropiere, ca parte din proiect.

Dupa ce trece DN 1, autostrada va avea o tendinta generala catre nord-vest. Va traversa un canal de deversare existent, capatul autostrazii fiind la km 61+800.

De aici, autostrada va fi conectata, printr-un drum de legatura cu 4 benzi, cu DN 1, care va fi extins de la cele doua benzi existente la patru benzi. Lungimea totala a sectorului de autostrada Bucuresti-Ploiesti va fi de 61,8 km, la care se adauga 0,5 km drum de legatura cu DN 1, cu raze de curba cuprinse intre 800 metri si 6.000 metri.

Viteza proiectata este de 100 kilometri pe ora pentru primii patru kilometri si de 120 kilometri pe ora pentru restul de 57,8 kilometri. Lungimea curbelor reprezinta 65% (40,17 kilometri) din totalul aliniamentului, in timp ce restul de 35% masoara 21,63 kilometri.

de Lucian Hainarosie

integral in Gandul

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro