Sari direct la conținut

Salonul auto de la Beijing – Nemtii vin cu SUV-uri precum Audi Q5 si Mercedes GLK, chinezii incearca sa-si spele imaginea sifonata

HotNews.ro

Cel mai mare salon auto din Asia a debutat sambata la Beijing cu un blocaj in trafic de pomina care i-a facut chiar si pe cei mai mari sefi din industrie sa se sature de asteptat si sa mearga un kilometru pe jos. In noul centru expozitional, nouatile au fost diverse, nemtii au adus in primera mondiala SUV-uri, dar si masini ceva mai mici, iar chinezii au venit cu de toate, de la supermini-uri, pana la masini electrice pentru a convinge lumea auto ca merita un loc la masa bogatilor. Citeste o scurta trecere in revista a catorva dintre cele mai importante noutati de la Salonul Auto Beijing 2008

La salonul care se incheie pe 28 aprilie sunt expuse 900 de masini si se asteapta per total 600.000 de vizitatori, dintre care 30.000 din strainatate.

Germanii au tinut prima pagina cu cateva premiere mondiale importante. Audi a venit cu Q5, cel mai mic SUV din gama, fratiorul lui Q7. Modelul va fi produs din aceasta vara in Germania, cel tarziu la inceputul lui 2009 va intra si in Romania, iar la anul va fi produs si in China.

Mercedes nu s-a lasat mai prejos si a adus SUV-ul compact GLK, disponibil atat cu dieselul de 2,2 litri, dar mai ales cu versiunea de 3,5 litri, 268 CP. Versiunea de top atinge suta in putin peste sapte secunde, iar viteza maxima e de peste 230 km/h. Masina are 4,52 metri lungime.

Pe de alta parte, Volkswagen prezinta tot in premiera mondiala sedanul Lavida, model de clasa medie construit in China cu un partener local. Modelul va intra pe piata in primul semestru si va fi disponibil cu motoare de 1,6 si 2 litri. Volkswagen e puternic interesata de piata chineza, iar anul trecut a vandut acolo aproape 800.000 de masini.

Nici americanii nu lipsesc, iar modelele cu care vin sunt diverse, de la viitoarea generatie Ford Fiesta, pana la modelul hibrid Buick LaCrosse al celor de la General Motors care va incerca sa fure din clienti celui mai cunoscut hibrid de pe piata, Toyota Prius.

Chinezii au o prezenta puternica la ei acasa. cel mai mare producator al tarii, FAW, prezinta sedanul de clasa medie Besturn B50, care va costa in jur de 15.000 de dolari si va veni cu un motor de 1,6 litri. Masina are 4,6 metri lungime si va concura cu un model de la Roewe.

Roewe, marca noua a Shanghai Automotive, care a cumparat tehnologie Rover, se prezinta cu sedanul 550 care va intra pe piata in a doua parte a anului. Masina va avea un motor de 1,8 litri disponibil si in varianta turbo si are 4,6 metri lungime.

Un model promitator este E6 al producatorului BYD, un crossover complet electric cu o autonomie de 300 km si capacitatea de a atinge 100 km/h in zece secunde. Viteza maxima ar trebui sa fie 160 km/h, iar modelul, prezent acum sub forma de concept, ar putea intra in productie peste doi ani, daca asiaticii se tin de cuvant si il mai considera viabil.

Tot pe segmentul SUV este integrat si conceptul prezentat de HongQi (Steagul Rosu), divizia premium a FAW. Masina e speciala deoarece va dispune in versiunea de productie de un motor V12 si ar trebui sa iasa pe piata prin 2010, ca rival pentru…Porsche Cayenne.

Pentru constructorii chinezi, salonul e sansa de a dovedi ca incearca sa-si repare imaginea puternic sifonata pe plan mondial. Teste de siguranta cu rezultate dezastruoase, acuzatii de plagiat, probleme cu livrarile, sunt cauze care tin masinile chineze departe de elita mondiala. Acum, chinezii investesc in tehnologie straina de ultima ora, iar unii au deschis chiar si un centru de crash test cu aparatura din SUA, pentru a putea fi siguri ca masinile nu se vor mai face de ras in Europa.

In orice caz, la Beijing nu lipsesc copiile chineze dupa modele consacrate din occident, scriu site-urile de specialitate, cum ar fi Motor Trend, iar lista cuprinde un numar important de modele pentru care chinezii s-au inspirat puternic din modelele existente.

Oricum, multe voci din industrie spun ca vor trece multi ani pana cand masinile chineze vor avea o imagine buna. Insa, China nu mai poate fi ignorata, vanzarile de masini vor depasi anul acesta 10 milioane de unitati, iar pe strazile celei mai populate tari de pe glob circula deja 47 de milioane de automobile.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro