Sari direct la conținut

Trei companii vor să dezvolte nave comerciale cu propulsie nucleară (SMR)

HotNews.ro
Prototip centrală cu reactoare modulare mici (Small Modular Reactor - SMR), Foto: Rolls-Royce SMR/Cover Images/INS / INSTAR Images / Profimedia
Prototip centrală cu reactoare modulare mici (Small Modular Reactor - SMR), Foto: Rolls-Royce SMR/Cover Images/INS / INSTAR Images / Profimedia

Trei companii, Newcleo, Fincantieri și Rina, au semnat un acord pentru a dezvolta mini-reactoare nucleare care să fie instalate la bordul navelor comerciale pentru a contribui la reducerea amprentei de carbon a acestora, au anunțat marți companiile, citate de AFP.

În conformitate cu termenii acordului, start-up-ul nuclear anglo-franco-italian Newcleo și companiile italiene Fincantieri (șantiere navale) și Rina (certificare de nave) și-au unit forțele pentru a „realiza împreună un studiu de fezabilitate privind aplicațiile nucleare în sectorul transportului maritim, în special în ceea ce privește tehnologia reactoarelor modulare mici (SMR) răcite cu plumb”.

Această tehnologie de reactor de a patra generație, propusă de Newcleo, vizează utilizarea deșeurilor nucleare drept combustibil.

„Desfășurarea reactorului rapid cu plumb (Lead Fast Reactor – LFR) inovator al Newcleo pentru propulsia navală presupune plasarea unui mini-reactor la bordul navelor, sub forma unei mici baterii nucleare care produce 30 MW de energie electrică”, explică companiile în comunicatul lor comun.

Acest echipament ar necesita o realimentare puțin frecventă (doar o dată la 10-15 ani), o întreținere foarte limitată și o înlocuire „ușoară” la sfârșitul duratei sale de viață, explică partenerii.

Departe de reactoarele nucleare puternice existente în prezent (care au 1 000 MW sau mai mult), SMR-urile se află în centrul unei curse de dezvoltare în întreaga lume, dar niciuna nu s-a materializat încă.

Utilizarea energiei nucleare pentru a alimenta navele ar contribui la „decarbonizarea rapidă a unui sector care se confruntă cu un consum enorm de combustibili fosili și cu emisiile de gaze cu efect de seră asociate”, susțin companiile, deși nu au oferit un calendar.

Citește și:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro