Sari direct la conținut

22% dintre romani se uita patru ore pe zi la TV

HotNews.ro

Stirile sunt cel mai urmarit tip de program tv de catre romani, acestea fiind urmate de filmele artistice, emisiunile sportive si de telenovele, arata sondajul „Influenta media asupra comportamentului electoral”, realizat de CURS la cererea CNA.

24% dintre romani urmaresc emisiunile de la televizor 2-3 ore zilnic, 22% din populatia Romaniei urmarind emisiunile TV peste patru ore pe zi.

Potrivit studiului CURS, 73% dintre romani nu folosesc niciodata internetul, iar 8% nu il folosesc in fiecare zi, ci doar rareori.

Stiri, filme, sport si telenovele

Cei mai multi dintre repondenti (68,7%) au declarat ca urmaresc la televizor, in primul rand, programele de stiri. Pe locul al doilea in preferintele lor sunt filmele artistice (6,4%), urmate de emisiunile sportive (cu 3,4%), de telenovele (3,3%) si de talk-show-uri (2,9%).

La intrebarea „Ce informatii va intereseaza cel mai mult in cadrul stirilor?”, 28% dintre respondenti au declarat ca prefera informatiile politice, 22% urmaresc cu cel mai mare interes informatiile despre problemele sociale (pensii, sanatate, asigurari, migratie), 16%urmaresc, cu acelasi interes, toate tipurile de informatii, iar 12% au declarat ca urmaresc, in principal, informatiile despre evenimente sociale (greve, manifestatii, inaugurari).

Doar 1% dintre respondenti spun ca sunt interesati de informatiile referitoare la acte violente (crime sau accidente).

Cat de obiective sunt programele TV?

Romanii au cea mai mare incredere in informatiile prezentate de Stirile PRO Tv (22%), urmate de Antena 1 (21%) si TVR 1 (20%).

In ceea ce priveste obiectivitatea programelor politice ale televiziunilor, parerile sunt impartite. 34% dintre romani spun ca acestea sunt obiective, dar acelasi procent este da parere ca sunt putin obiective. 11% cred ca acestea nu sunt deloc obiective si doar 2% sunt convinsi ca sunt foarte obiective.

Cei mai multi dintre repondenti (13%) considera ca TVR si Pro Tv sunt posturile de televiziune cele mai obiective (neinfluentate politic). Acestea sunt urmate de Antena 1 (10%), Realitatea Tv (9%), OTV (6%), Antena 3 si B1Tv (cu cate 3%), Prima Tv (cu 2%), si Kanal 2 (cu 1 procent).

La intrebarea „Ce canal TV vi se pare cel mai subiectiv din punct de vedere politic?”, cei mai multi dintre cei intervievati au indicat Antena 1 (8%), urmata de Realitatea Tv, Pro Tv si TVR 1 (cu cate 7%), Antena 3 (cu 6%) si OTV (5%).

PD (cu 19%), PSD (cu 15%) si PNL (cu 14%) sunt considerate de cei intervievati partidele cele mai favorizate de posturile de televiziune. In schimb, PRM (11%) este cel mai defavorizat.

Romanii prefera cumparaturile in timpul liber

Sondajul ofera date si despre activitatile romanilor in timpul liber. Romanii merg destul de des la Biserica – 31% merg de cateva ori pe luna, 20% o data pe luna, iar 6% de cateva ori pe saptamana.

Nu acelasi lucru se poate spune despre teatru, opera sau cinematografe. Doar 1% dintre romani merg la teatru o data pe luna sau de cateva ori pe luna. 10% dintre cei intervievati merg o data-de doua ori pe an, iar 86% nu merg deloc.

Cifrele sunt asemanatoare si in cazul cinematografului si al operei. 1% dintre cei intervievati merg la cinematograf o data sau de cateva ori pe luna, 9% merg o data sau de doua ori pe an, iar 87% nu merg deloc.

1% dintre repondenti merg o data pe luna la opera, 8% merg o data sau de doua ori pe an, iar 89%, deloc.

In schimb, romanii prefera sa isi petreaca timpul liber facand cumparaturi in hipermarketuri sau in mall-uri. 26% dintre ei fac acest lucru de cateva ori pe luna, 17% o data pe luna, 12% de cateva ori pe saptamana, iar 4%, aproape zilnic.

Sondajul CURS a fost realizat in perioada 1-25 septembrie pe un esantion de 2.000 de persoane cu varsta de peste 18 ani si are o marja de eroare de +/- 2,2%.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro