Sari direct la conținut

229 de firme au de incasat 410 milioane de euro de la Compania Nationala de Drumuri si Autostrazi/ Umbrarescu si Bechtel trebuie sa primeasca circa 200 milioane euro

HotNews.ro

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) inregistra la data de 31 decembrie 2010, datorii catre alte societati de 1.725.495.122 lei (410 milioane de euro), fiind astfel unul dintre marii datornici catre mediul privat. La solicitarea HotNews.ro, CNADNR a transmis o lista cu 229 de firme care au de primit bani de la compania de stat. Compania Spedition UMB care se ocupa de constructia tronsonului de autostrada Moara Vlasiei-Ploiesti are de recuperat cea mai mare suma: 451 de milioane de lei (107 milioane euro). Pe locul doi in topul firmelor care au de primit cei mai multi bani se afla compania Bechtel care se ocupa de constructia autostrazii Transilvania cu suma de 407 milioane de lei (96 milioane euro), pe locul trei aflandu-se Romstrade cu 289 milioane de lei (68 milioane euro).

  • Potrivit CNADNR, aceste obligatii au termen scadent  pana in luna iunie 2011.

Spedition UMB este detinuta de Dorinel Umbrarescu, unul dintre oamenii de afaceri supranumiti si „regii asfaltului”. Lucrarile la tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti de pe autostrada Bucuresti-Ploiesti sunt in mare intarziere, avand, initial, ca termen de finalizare 2010. Termenul a fost prelungit pana la 15 decembrie 2011. Tronsonul a fost realizat doar in proportie de 50%. Portiunea de autostrada are o lungime de 42,5 km, licitatia de constructie fiind castigata, in 2006, de un consortiu format din firmele UMB Spedition, Pa &Co International, Euroconstruct Trading ’98 si Com-Axa. Valoarea proiectului este estimata la 238 milioane euro.

Curtea de Conturi a constatat in 2008 ca CNADNR a efectuat plati ilegale pentru constructia autostrazii Bucuresti-Ploiesti. Mai multe amanunte aici.

Si lucrarile la autostrada Transilvania sunt intarziate. Cu foarte mare dificultate, autoritatile au reusit sa inaugureze, anul trecut, 10 kilometri din tronsonul Turda – Campia Turzii, care se adauga la cei 42 de kilometri finalizati in 2009 intre Turda si Gilau. Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov-Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel prin atribuire directa. Autostrada are 415 km si patru benzi.

Grupul Romstrade, controlat de omul de afaceri Nelu Iordache, are incheiate numeroase contracte cu statul pentru intretinerea si reabilitarea drumurilor nationale si autostrazilor.

Vezi mai jos lista cu firmele care au de incasat bani de la CNADNR:

Claudia Pirvoiu Hotnews Pg2 10ian2011 Merged

Alte companii care au de recuperate sume mari de la CNADNR:

  • Impresa Pizzarotti&C SA Italia SUC Cluj-66,6 milioane lei
  • Forconcid Rm Valcea- 58,3 milioane lei
  • Euroconstruct Tranding ’98-53,4 milioane lei
  • Confort- 48,6 milioane lei
  • JV FCC Construccion SA/PORR Technobau UND Umwelt Aktiengesellschaft-40,5 milioane lei
  • CCCF Timisoara- 34,2 milioane lei
  • Vectra Service -22,8 milioane lei
  • Egisroute Scetauroute- 21,6 milioane lei
  • SCCF Iasi Grup Colas- 20,7 milioane lei
  • Argecom-20,3 milioane lei
  • PA&CO International- 15,5 milioane lei

CNADNR este una dintre cele 10 companii monitorizate de FMI in vederea limitarii arieratelor. Cresterea incasarilor prin introducerea rovinietei electronice, diminuarea cheltuielilor de intretinere (telefoane, deplasari, energie electrica, apa etc.) si sistarea procedurilor de achizitie publica, sunt cateva dintre solutiile necesare prezentate de CNADNR la solicitarea HotNews.ro in vederea limitarii pierderilor.

Masurile luate de conducerea CNADNR pentru incadrarea in tintele stabilite de FMI

Ca masura pentru incadrarea in tinta stabilita cu FMI, CNADNR va sista procedurile de achizitii publice pana in momentul in care va gasi fondurile necesare incheierii contractelor. Alta masura este diminuarea unor cheltuieli precum cele cu telefoanele, cu deplasarile, cu energia electrica si consumul de apa.

* Implementarea sistemului informatic de emitere, gestiune, monitorizare si control al rovinietei (SIEGMCR) care va conduce la cresterea gradului de incasare a veniturilor proprii incepand cu data de 01.10.2010.

* Diminuarea cheltuielilor de intretinere si administrare, potrivit sarcinii stabilite in sedinta Guvernului din 12.05.2010, cheltuieli ce nu afecteaza ordinea publica si siguranta nationala (de exemplu, cheltuieli cu telefoanele, cheltuieli cu deplasarile, obiecte de inventar, materiale consumabile, cheltuieli postale, energie electrica, consum apa, intretinere spatii, achizitii piese de schimb, reparatii). Precizam ca la determinarea rezultatului brut au fost luate in considerare doar cheltuielile de intretinere curenta, periodica si cele efectuate cu reparatiile capitale la DN, nu si cele aferente obiectivelor de investitii.

* Evaluarea personalului in vederea reorganizarii si restructurarii companiei.

* Sistarea initierii oricaror proceduri de achizitie publica de produse, servicii sau lucrari finantate de la bugetul de stat/venituri proprii, fara aprobarea prealabila a conducerii CNADNR.

* Sistarea pana la gasirea fondurilor necesare incheierii contractelor sau anularea, dupa caz, a procedurilor de achizitie publica aflate in diferite faze.

  • Companiile monitorizate de FMI sunt Compania Nationala de Cai Ferate CFR, Societatea Nationala de Transport CFR Calatori, Compania Nationala a Huilei, Termoelectrica, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, Metrorex, CFR Marfa, Electrocentrale Bucuresti, Societatea Comerciala Electrificare CFR si Administratia Nationala a Imbunatatirilor Funciare.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro