Sari direct la conținut

49 km din DN18 vor fi reabilitati pentru 34 milioane de euro. Compania de Drumuri a atribuit doua noi contracte pentru ruta Moisei – Borsa – limita judetului Suceava

HotNews.ro
DN 18, Foto: JurnalMM.ro
DN 18, Foto: JurnalMM.ro

Reabilitarea a circa 49 de kilometri din DN18 pe ruta Moisei – Borsa – Sesuri (granita cu jud. Suceava) va fi finalizata pentru circa 34 milioane de euro, dupa ce Compania de Drumuri a atribuit doua noi contracte in urma unor licitatii publice. DN18, un drum care face legatura direct intre judetele Maramures si Suceava, a ajuns intr-o situatie jalnica, cu adevarate cratere in asfalt. Reabilitarea drumului a inceput din 2011, dar in 2014 contractul initial a fost reziliat si lucrarile au fost oprite.

„Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania anunta ca in data de 03.06.2015 a fost comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractelor „Proiectare si Executie Reabilitare DN 18 Moisei – Iacobeni pentru remedierea lucrarilor existente si finalizarea lucrarilor ramase de executat” pentru Lotul 1 Moisei – Borsa (km 131+627 – km 156+232) si Lotul 2 Borsa – Sesuri (km 156+232 – km 180+850), potrivit unui comunicat remis HotNews.ro.

> Contractul pentru cei 25 de km ai Lotului 1 a fost atribuit Asocierii SC Tehnic Asist SRL – SC Specialist Consulting SRL si are o valoare totala de 83.724.042,73 lei fara TVA.

> Contractul pentru cei 24,6 de km ai Lotului 2 a fost atribuit Antreprenorului SC Antrepriza de Reparatii si Lucrari ARL Cluj SRL si are o valoare totala de 63.844.091,16 lei fara TVA.

„Cele doua contracte vor fi semnate dupa indeplinirea termenului legal de 10 zile, incepand cu ziua urmatoare luarii la cunostinta a comunicarii privind rezultatul procedurii, pentru depunerea eventualelor contestatii si finalizarea procesului de avizare a contractului”, potrivit CNADNR.

DN18 Moisei – Borsa – Iacobeni: un drum de cosmar, cu probleme la reabilitare

DN18 Moise- Borsa - Sesuri

DN18 Moise- Borsa – Sesuri

Foto: Hotnews

DN 18 a intrat intr-un program de modernizare cu finantarea asigurata prin BEI in anul 2011, iar pe tronsonul Moisei – Iacobeni, de 89 de kilometri, lucrarile au fost atribuite companiei Shapir Structures, din Israel, si aveau ca termen de finalizare data de 31 august 2013, scrie Obiectiv de Suceava.

Contractul cu Shapir, in valoare de 81 de milioane euro, a fost insa reziliat in mai 2014, pentru ca nu s-au executat lucrarile. Intre timp, drumul s-a degradat in continuare, iar gropile din asfalt au ajuns adevarate cratere si fac aproape imposibila corculatia in anumite zone.

Relicitarea lucrarilor s-a facut in decembrie 2014, iar atribuirea contractelor a venit abia acum, la inceput de iunie. Cu toate acestea, in cazul depunerii unor contestatii, semnarea contractului si demararea efectiva a lucrarilor poate intarzia chiar si jumatate de an.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro