Sari direct la conținut

5,8 miliarde de euro pusi la bataie pentru proiectele europene ale Romaniei de autostrazi, cai ferate si metrou

HotNews.ro

Ministerul Fondurilor Europene (MFE) deschide luni apeluri de finantare pentru proiectele de dezvoltare a infrastructurii rutiere, feroviare si de metrou cu un buget total de 5,8 miliarde euro din alocarea totala aferenta Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020.

Potrivit unui comunicat remis HotNews, cererile de finantare pentru toate apelurile deschise marti se vor putea depune in perioada 01 iunie 2016 – 31 decembrie 2018. Pot primi finantare atat proiecte fazate de infrastructura (nefinalizate pana la finalul anului 2015) cat si proiecte noi, prioritizate la finantare conform documentelor sectoriale de planificare strategica.

(Consulta AICI o lista de proiecte ramase nefinalizate in perioada de programare 2007-2013 si care trebuie finalizate din boii bani europeni alocati Roaniei, 2014-2020)

Finantarile pentru infrastructura rutiera au ca scop asigurarea mobilitatii calatorilor si a marfurilor in conditii de siguranta si eficienta a resurselor si eliminarea blocajelor si a legaturilor lipsa din infrastructura rutiera a UE.

Bugetul apelului este de 3,27 miliarde euro, iar solicitantul eligibil este Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania S.A., care este administratorul infrastructurii de transport rutier de interes european si national si are atributii in dezvoltarea proiectelor de investitii.

Proiectele finantate in infrastructura feroviara au ca obiectiv finalizarea coridorului feroviar Rin-Dunare (modernizarea liniei feroviare intre granita cu Ungaria si Constanta), asigurand cresterea mobilitatii pe reteaua feroviara TEN-T centrala, precum si modernizarea, eficientizarea si competitivizarea transportului feroviar, arata MFE.

Bugetul apelului este de 1,85 miliarde euro, solicitantii eligibili fiind Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA (administratorul infrastructurii de transport feroviar de interes national desemnat conform legii), Ministerul Transporturilor si alte categorii relevante de beneficiari, Autoritatea responsabila cu realizarea reformei feroviare.

Proiectele finantate pentru infrastructura de metrou au ca obiective imbunatatirea conditiilor de transport urban si periurban, prin promovarea transportului cu metroul ca o alternativa la transportul public de suprafata, reducerea duratelor de calatorie si cresterea gradului de confort si siguranta pentru publicul calator.

Bugetul apelului este de aproximativ 682 milioane euro, solicitantul eligibil fiind METROREX S.A. Ghidurile si documentele anexe pot fi consultate aici.

Proiectele care primesc finantare in cadrul acestor apeluri de proiecte sunt publicate pe site-ul Ministerul Fondurilor Europene, stadiul acestora fiind actualizat periodic. Pana la semnarea acordului de delegare, procesul de pregatire, evaluare si selectie a proiectelor va fi gestionat de catre AM POIM din cadrul MFE.

Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 este al doilea program ca marime din UE, cel mai complex din Romania pe aceasta perioada de programare, cu o alocare de aproximativ 12 miliarde de euro pentru sectoarele de transport, mediu si energie. Programul finanteaza activitati din patru sectoare: infrastructura de transport, protectia mediului, managementul riscurilor si adaptarea la schimbarile climatice, energie si eficienta energetica, contribuind la Strategia Uniunii pentru o crestere inteligenta, durabila si favorabila incluziunii. In vederea atingerii obiectivelor propuse, in cadrul POIM au fost stabilite 8 Axe Prioritare.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro