Sari direct la conținut

70% dintre tinerii din orase vor sa-si deschida o afacere

HotNews.ro

Un studiu realizat de Leo Burnett vorbeste despre cum gandesc, ce cumpara si ce consuma tinerii urbani din Romania zilei de astazi. De aici aflam ca doar 18% dintre tinerii romani spun ca “nu se impaca deloc cu computerul sau cu tehnologia in general”, iar sapte din zece spun ca intentioneaza, ca in viitor, sa aiba propria afacere.

Pe 22% dintre ei ii incanta poligamia si peste doua treimi dintre tineri declara ca nu ii intereseaza ce spun altii despre ei.

Cercetarea este reprezentativa pentru tinerii intre 16 si 24 de ani din orasele mari din Romania, si abordeaza teme mai putin investigate pana acum, precum consumul de publicitate, gadget-uri si tehnologie, consumul de internet, sanatate, fast food, etc. S-a folosit o metodologie prin care tinerii au fost incurajati sa isi descrie universul, care ulterior a fost masurat cantitativ.

Cu toate ca suntem obisnuiti cu imaginea unor tineri destul de critici la adresa institutiilor, 65% dintre ei se declara multumiti de pregatirea care li se ofera in scoala. Mai mult, scolile romanesti sunt mai bine privite decat cele straine.

71% dintre tineri considera ca educatia oferita de scolile din Romania este foarte buna, in timp ce doar 58% considera ca educatia oferita de scolile din strainatate este foarte buna.

Cand vine vorba despre munca, criteriile de apreciere se impart in doua categorii: unul de afinitate si “potrivire” cu domeniul profesional ales. Banii nu conteaza cand vine vorba de munca, spun tinerii. La nivel declarativ, “aproape jumatate dintre ei (47%) ar fi dispusi sa se implice in actiuni de voluntariat, daca e vorba despre ceva ce ii pasioneaza.

Sigur, intre intentii si realitate exista o diferenta, numarul real al tinerilor care activeaza intr-o astfel de organizatie fiind mult mai mic, dupa cum noteaza realizatorii studiului.

Internetul, de maxima importanta pentru tanarul urban

Suntem in epoca IT&C. Numai 18% dintre tinerii romani spun ca “nu se impaca deloc cu computerul sau cu tehnologia in general”. Pentru 74%, telefonul mobil a devenit un obiect esential in activitatile lor. Un alt aparat “vital” este computerul – pentru 69% – mai mult insa pentru baieti decat pentru fete (78% versus 61%).

Informatia este perceputa din ce in ce mai mult ca un avantaj fara de care nu te poti descurca. Ca atare, 95% dintre tinerii romani considera ca e important sa fii informat, la curent cu ceea ce se intampla. In timp ce 39% dintre tineri declara ca utilizeaza computerul exclusiv pentru internet, 69% dintre respondenti declara ca acest mediu este esential in activitatile pe care le desfasoara. Doua treimi (66%) dintre respondenti isi citesc zilnic email-urile.

Mita, conditie de reusita in viata pentru 41% dintre tineri

In topul conditiilor de reusita in viata se afla educatia, importanta pentru 91% dintre tineri. 88% considera ca pentru a reusi in viata ai nevoie de sansa, la acelasi nivel situandu-se nevoia de inteligenta. 87% sunt de acord ca, pentru acelasi scop, ai nevoie de putere de munca.

78% subliniaza importanta faptului de a fi inconjurat de prieteni pentru reusita in viata, in timp ce 75% apreciaza importanta relatiilor si 71% pe cea a banilor.

41% dintre tineri considera ca o conditie a reusitei in general o reprezinta oferirea de mita sau de diverse cadouri. Se desprind doua tipuri de criterii: unele care tin de individ (inteligenta, educatie, putere de munca), si altele contextuale, precum sansa, mita sau relatiile.

Generatia “open minded”

Pentru 82% dintre respondenti cel mai bun moment pentru a experimenta cat mai multe relatii este atunci cand esti tanar si ai putine responsabilitati. Cu alte cuvinte, chiar acum.

Experimentarea este privita insa in grade diferite: astfel, daca majoritatea (71% dintre participanti) nu cred ca si-ar insela vreodata partenerul/partenera, alti 22% dintre ei se declara dispusi sa aiba mai multe relatii simultan.

“Prin urmare, cei mai multi dintre tinerii romani se declara fideli, desi marea lor majoritate sunt dispusi la a incerca lucruri noi. Altfel spus, exista o nevoie de experimentare controlata de cei mai multi prin asumarea unor principii morale solide”, spun autorii cdercetarii.

Look -ul nu se scoate in evidenta prin haine de firma

Conform vastei majoritati a tinerilor romani -aproximativ opt din zece – hainele de marca nu constituie o conditie pentru a arata bine. 71% dintre respondenti afirma ca prefera sa cumpere haine mai scumpe, dar de mai buna calitate. 42% dintre respondenti aloca foarte multi bani cumpararii de haine.

La capitolul imagine personala, 71% dintre tineri declara ca nu ii intereseaza ce spun altii despre ei. Tinerele se arata mai influentabile, doar 65% dintre ele declarandu-se imune la parerea celor din jur, fata de 77% dintre tinerii de sex masculin.

73% viseaza sa aiba propria afacere

O jumatate (50%) dintre tinerii romani declara ca s-au decis de mult care este meseria pe care doresc sa o practice. In acelasi timp, 73% din totalul respondentilor spun ca intentioneaza ca in viitor sa isi aiba propria afacere.

Exista, deci, un spirit incipient de intreprinzator in majoritatea tinerilor romani, insa viitorul ramane incert pentru multi dintre ei: doar 41% dintre respondenti stiu foarte clar ce or sa faca peste trei ani.

Cu toate ca par a nu sti ce le rezerva viitorul, tinerii par sa nu isi faca prea multe probleme in acest sens. Astfel, doua treimi (66%) dintre tineri se declara optimisti, crezand ca lucrurile vor merge mai bine peste cinci ani. Doar 24% dintre considera ca lucrurile vor merge mai rau in cinci ani de acum inainte.

Cea mai mare parte a respondentilor (90%) sunt de parere ca vor castiga mai mult decat castiga parintii lor.

„Rațiunea, înapoi!” Un newsletter despre alegeri în care jurnalistul Gabriel Bejan explică ce se întâmplă în această perioadă politică.
Dincolo de breaking news, confuzie și dezinformare, în fiecare marți și vineri.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro